صفحه اصلی / رشد ۲۶ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

رشد ۲۶ درصدی ارزش معاملات بورس کالای ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بورس کالا, تالارهای مختلف بورس کالای ایران طی بهمن ماه سال ۹۶ شاهد معامله بیش از دو میلیون و ۵۵۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۵۷ هزار میلیارد ریال بود که به ترتیب رشد ۱۶ و ۲۶ درصدی حجم و ارزش را تجربه کرد.
طی ماه گذشته تالار محصولات کشاورزی شاهد معامله بیش از ۳۴۰ هزار و ۴۷۵ تن انواع محصول به ارزش ۳ هزار و ۶۹۹ میلیارد ریال بود.
بر این اساس در این تالار یک هزار و ۳۰۰ قطعه جوجه یکروزه، ۸۹۰ تن مرغ، ۲۳۵ هزار و ۵۰۰ تن گندم، ۴ هزار و ۳۰۰ تن شکر، ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن روغن خام و ۷۵ هزار و ۷۸۴ تن ذرت طی ماه مذکور به فروش رسید.
این گزارش حاکی است، تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران نیز در ماهی که گذشت شاهد معامله افزون بر یک میلیون و ۲۷۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۸ هزار و ۳۲۹ میلیارد ریال در دو بخش داخلی و صادراتی بود. در این تالار بالغ بر ۵۲۰ هزار و ۵۱ تن انواع قیر، ۲۶۲ هزار و ۱۴۵ تن انواع مواد پلیمری و ۹۷ هزار و ۳۵۳ تن مواد شیمیایی معامله شد.
از دیگر کالاهای معامله شده در این تالار می‌توان به دادوستد ۲۷۳ هزار و ۹۵ تن وکیوم باتوم، ۷۶ هزار و ۵۰ تن لوب کات، ۳۴ هزار و ۶۴۴ تن گوگرد، ۵ هزار و ۴۱۰ تن عایق رطوبتی، ۴ هزار و ۸۰۰ تن سلاپس واکس، ۲ هزار و ۱۸۰ تن عایق رطوبتی و ۵ هزار و ۱۰۶ تن روغن اشاره کرد.
تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در بهمن ماه شاهد معامله بیش از ۹۱۵ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۴ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال بود.
در این تالار ۷۳۱ هزار و ۷۱۸ تن انواع فولاد، ۳۴ هزار و ۳۷۰ تن انواع مس، ۸۲۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۶۳ تن کنسانتره، ۶۰ کیلوگرم شمش طلا، ۱۰۰ تن روی، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن، ۲۲ هزار و ۶۰۰ تن سیمان، ۵ هزار تن آهن اسفنجبی، ۱۱ هزار و ۳۰ تن انواع آلومینیوم و ۵۰ دستگاه خودروی سراتو از سوی مشتریان خریداری شد.
بازار فرعی بورس کالا نیز طی مدت مذکور معامله ۱۰۰ تن محصول معدنی، ۱۱ هزار و ۳۶۳ تن محصول کشاورزی و ۷ هزار و ۴۱۹ تن ضایعات فلزی را تجربه کرد.

همچنین مطالعه کنید:

۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد صادق قنادزاده معاون ارتقا کسب و کارهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.