به نظر میرسد فیس بوک هم تصمیم گرفته است به یکی از بزرگترین سازندگان اسپیکرهای هوشمند در جهان بپیوندد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا از آنجا که سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سالی مملو از محصولات جدید و شگفت انگیز در عرصه تکنولوژی و اشیای هوشمند بود، یکی از بزرگترین رقابتها نیز میان دو شرکت آمازون و گوگل بر سر اسپیکرهای هوشمند بود.
اسپیکرهای هوشمند به کاربران این امکان را میدهند تا در صورت داشتن مشغله، وسایل خانگی و همچنین سایر کارهای خود را با دستورهای صوتی کنترل کنند بعنوان مثال، از وضعیت آب و هوا و جدیدترین اخبار مطلع شده، تایمر و زنگ هشدار برای خود تنظیم کنند، با دوستان و خانواده خود تماس برقرار کنند.
بسیاری از تحلیلگران برآورد کرده و بر این باورند که اسپیکرهای هوشمند سریعتر از ابزارهای واقعیت مجازی و افزوده به رشد خود ادامه داده و در سال ۲۰۱۸ سهم بسیار بیشتری از بازار ابزارهای هوشمند و دیجیتال را از آنِ خود خواهند کرد.
از بزرگترین و بهترین اسپیکرهای هوشمند در جهان میتوان به اکو دات و الکسای آمازون، گوگل هوم مینی، گوگل هوم ماکس، کورتانای مایکروسافت و هوم پاد اپل اشاره کرد. البته غولهای تکنولوژی دیگری همچون سامسونگ، شیائومی ، JBL و غیره نیز اسپیکرهای هوشمند جدیدی را روانه بازار کردهاند و این طور که به نظر میرسد رقابت سختی بر سر ارائه و عرضه اسپیکرهای هوشمند بالا گرفته است.
حالا فیس بوک نیز میخواهد به این عرصه رقابت تنگاتنگ پیوسته و اسپیکر هوشمند جدیدی را تحت عنوان " آلوها " و " فیونا " در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی معرفی و رونمایی کند.
طبق گزارشهای منتشر شده، هر دو مدل از این اسپیکر هوشمند به یک صفحه نمایش ۱۵ اینچی مجهز شده است که این امکان را به کاربران میدهد تا با استفاده از آن، بتوانند ارتباط تصویری با دوستان و خانواده خود برقرار کنند. پنلهای صفحه نمایش این اسپیکر هوشمند قرار است از شرکت ال جی دیسپلی تأمین شوند. گفتهها حاکی از آن است که فیس بوک همچنین با سونی و یونیورسال موزیک هم قراردادی امضا کرده است و بدین ترتیب میخواهد به جنگ با اسپیکر هوشمند آمازون اکو شو با صفحه نمایشی ۷ اینچی برود.
البته از آنجایی که هنوز این غول شبکه اجتماعی به طور رسمی از چنین محصولاتی رونمایی نکرده است، نمیتوان به طور کامل از صحت اطلاعات و جزئیات آن اطمینان حاصل کرد و باید تا زمان معرفی و عرضه این دو محصول احتمالی منتظر باقی ماند.