صفحه اصلی / اجرای طرح پدافندی مراقبت سندرومیک بیماری‌های واگیر در گیلان

اجرای طرح پدافندی مراقبت سندرومیک بیماری‌های واگیر در گیلان

گیلان-رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از اجرای پایلوت طرح پدافندی مراقبت سندرومیک اپیدمی بیماری‌های واگیر در شهرستان‌های سیاهکل و آستارا خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از
پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شاهرخ یوسف‌زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نهمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان در سالن شهید انصاری استانداری گیلان، گفت: پدافند غیرعامل فراتر از ساخت و سازها است و در حوزه سلامت نیز قابلیت اجرایی دارد.
وی به تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مراقبت پیشگیری از شیوع بیماری‌ها اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور دانشگاه علوم پزشکی گیلان طرح نظام مراقبت سندرومیک اپیدمی بیماری‌های واگیر را در استان اجرا کرد که این طرح در حال حاضر مورد بازدید کارشناسان بهداشت جهانی قرار گرفته و از سوی سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک الگو در خاورمیانه مطرح شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، تصریح کرد: در مراقبت سندرومیک اپیدمی وقتی میکروب یا عامل بیماری‌زا به بدن بیمار وارد می‌شود، بیماری شناسایی و ثبت می‌شود و در صورت بروز همه گیری و شیوع بیماری در منطقه‌ای خاص، بلافاصله آلارم اطلاع رسانی برای مسوولان ارسال می‌شود که با انجام تمهیدات لازم از انتقال و همه گیری بیماری در سطح جامعه جلوگیری می‌شود.
یوسف‌زاده با اعلام اینکه اجرای طرح مذکور در شهرستان‌های سیاهکل و آستارا به صورت آزمایشی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: به‌زودی در همه شهرستان‌های استان گیلان طرح مراقبت سندرومیک اپیدمی اجرا خواهد شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیات دولت اجرا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، اسفند سال گذشته بیش از ۲۰ جلسه با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.