صفحه اصلی / همکاری قطعه سازان ایرانی و فرانسوی و قرار گرفتن در زنجیره جهانی خودروس

همکاری قطعه سازان ایرانی و فرانسوی و قرار گرفتن در زنجیره جهانی خودروس

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: همکاری دوجانبه قطعه سازان ایرانی و فرانسوی با ارتقای آموزش و فناوری شرکت‌های ایرانی، قرار گرفتن در زنجیره جهانی خودروسازی را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ایرنا «محمدرضا نجفی منش» امروز (یکشنبه) با اشاره به امضا تفاهم نامه همکاری بین انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور (ISMAPA) و انجمن قطعه سازان فرانسه (FIEV) افزود: این تفاهم نامه در راستای نیاز به پیشرفت و تحکیم همکاری‌ها بین خودروسازان و قطعه سازان ایرانی و فرانسوی در چارچوب قوانین و مقررات دو کشور در هفت بند نهایی و امضا شد.
به گفته این مقام صنفی، تبادل نظر دو انجمن در زمینه همکاری‌های فنی و اقتصادی، حمایت متقابل از تولیدکنندگان در بازار خودرو، ساماندهی و ارائه تسهیلات برای افزایش تماس‌های کاری نمایندگان دو طرف، همکاری در زمینه برگزاری همایش‌های خودرو و قطعه سازی با اهداف ارتقای کیفیت، کاهش هزینه‌ها، ارائه آموزش‌ها، تلاش دو انجمن برای فراهم کردن شرایط دسترسی به بازارهای خارجی برای همکاری‌های سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) و همکاری برای برگزاری نمایشگاه‌ها در ایران و فرانسه و همچنین سایر کشورها، بندهای اصلی این تفاهم نامه را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به برخی اقدام‌های عملی انجام شده در ماه‌های گذشته از سوی فرانسوی‌ها، خاطرنشان کرد: شرکت SNECI فرانسه با تأسیس دفتر در تهران و برگزاری دوره‌های آموزشی، به ارتقای فنی و آموزشی قطعه سازان اقدام کرده است.
نجفی منش ادامه داد: در کنار فعالیت آموزشی این شرکت، گروه‌های خودروسازی رنو، پژو و سیتروئن هر یک طی برنامه‌های جداگانه و مطابق آنچه که در قراردادهای فیمابین پیش بینی شده، به ارتقای کیفی قطعه سازان ایرانی اهتمام دارند.
وی تصریح کرد: اکنون ۶۵ شرکت قطعه ساز و مجموعه ساز ایرانی با رنو، ۷۵ شرکت با ای کاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) و تقریباً به همین تعداد شرکت نیز با گروه سایپا – سیتروئن همکاری داشته و از برنامه‌های آموزشی و انتقال فناوری آنها بهره مند می‌شوند.
رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به شرکت رنو، خاطرنشان کرد: این شرکت قطعه سازان را در زنجیره تأمین خود به چهار گروه A، B، C و D تقسیم بندی کرده که گروه A بالاترین رتبه و D پایین‌ترین رتبه است.
وی اظهار داشت: این شرکت با برگزاری دوره‌های آموزشی در حدود ۱۲ سال پیش در ایران، قطعه سازان همکار خود را به رتبه B ارتقا داد که حاصل آن خودروهای با کیفیت تندر ۹۰ بود که اکنون ۶۰ درصد قطعات آن داخلی شده است.
نجفی منش تصریح کرد: باید در راستای تقویت این اقدام‌های بین المللی و استفاده از تجربیات ارزشمند خودروسازان بزرگ جهانی در کشور همت گماشت.
وی در خصوص همکاری قطعه سازان ایرانی و فرانسوی برای خودروهای برقی و الکتریکی خاطرنشان کرد: این خودروها فناوری پیچیده‌ای ندارند و حتی در برخی موارد از قطعاتی ساده‌تر از خودروهای درون سوز برخوردارند؛ در این خودروها باتری قطعه‌ای مهم است؛ با این حال مطابق سیاست‌های خودروسازی کشور می‌توان در آینده به همکاری‌های متقابل در این زمینه پرداخت.
به گزارش ایرنا، هفته گذشته در حاشیه همایش بین المللی صنعت خودرو کشور و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تفاهم نامه‌ای میان انجمن صنایع همگن قطعه سازان ایران به ریاست محمدرضا نجفی منش و انجمن قطعه سازان فرانسه به ریاست «ژاک موج» – Jacues Mauge – امضا شد.
پنجمین همایش بین المللی صنعت خودروی تهران با محوریت «زنجیره تأمین رقابت پذیر (مواد اولیه، قطعه سازی، لجستیک)» از سه شنبه هفته گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. در این همایش بین المللی علاوه بر ۲۲۰ میهمان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، کره جنوبی، ژاپن، چین، تایوان، هند، روسیه، ترکیه، عراق، ترکمنستان و ایتالیا، یک هزار و ۵۶۰ نفر از متخصصان و فعالان صنعت خودروی کشور نیز حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

bitcoin

نابودی صنعت ماینینگ به دست دولتی‌ها

مینا حسینی به گزارش کسب و کار نیوز، چهارشنبه هفته گذشته بود که سخنگوی صنعت برق …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *