معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از فعالیت ۳۰۰۰ استارتآپ در کشور خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسین اسفهبدی – مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی – در نشست خبری جشنواره ملی پوسترها اظهار کرد: برای اولین بار رقابت میان پوسترهای نمایشگاهی اتفاق میافتد تا از لحاظ بصری مورد بررسی و داوری قرار بگیرند. در مجموع ٧۴ پوستر ارسال شده که ٣۶ مورد آن برای نمایش انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه اینن جشنواره دوم اسفند افتتاح میشود، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین مجموعههایی است که میتواند به کارآفرینی کمک کند.
اسفهبدی اظهار کرد: دولت نگران کار است و نمایشگاه یکی از ابزار مفید است که در اختیار دولت و صنعت و معدن قرار دارد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی از فراخوان دعوت از اساتید و گرافیستها برای کلیه نمایشگاههای سال ۱۳۹۷ خبر داد و گفت: نمایشگاهها را مکلف میکنیم تا به پوسترهای برتر جایزه بدهند.
وی با ابراز اینکه پوستر میتواند توانمندی کشور را برای کسی که به آن نگاه میکند تداعی کند، گفت پوسترهای طراحی شده باید ماندگار باشند. همینطور که همچنان میبینیم سیمرغ پس از سالها همیچنان ماندگار است.
اسفهبدی گفت: در بحث اشتغال یکی از مراکز ایجاد اشتغال، نمایشگاه بین المللی است که هزاران نفر در یک سال در این محل کار میکنند. در این زمان چهار روز تولیداتی به وجود میآید که تا یک سال ادامه دارد، چه در بخش ابتدایی که آماده سازی نمایشگاه است و چه در زمان دایر بودن نمایشگاه و حتی زمانی که نمایشگاه تمام میشود این اشتغالزایی و کار به شیوههای مختلف ادامه دارد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از تحقیقاتی برای بدست آوردن تعداد دقیق میزان اشتغالزایی نمایشگاهها توسط اساتید و هیأت علمی دانشگاهها خبر داد و گفت: امیدواریم این آمار هرچه زودتر آماده شود تا بتوانیم به طور مستند در اختیار داشته باشیم.
اسفهبدی تاکید کرد: نمایشگاهها پیشانی اقتصادی جمهوری اسلامی هستند که تمام توانایی یک کشور در آنجا به نمایش گذاشته میشود. در نمایشگاهها توافقات و سرمایه گذاری ها حاصل میشود و حتی رقبا هم از آن دیدن میکنند که این باعث پیشرفت میشود.
وی افزود: در نمایشگاه گردشگری استقبال به قدری بود که خودمان تعجب کردیم. از طرفی هم نشاطی برای مردم ایجاد شده بود و دنیایی از سلامت و تفریح برای مردم فراهم شد.
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی در رابطه با استارتآپ ها گفت: در ابتدا تعداد استارتآپ ها به تعداد انگشتان دست بود اما الان بیش از ۳۰۰۰ مجموعه در حال فعالیت هستند. در این راستا باید بازارها را گسترش دهند و به کار کردن با یک کشور قانع نباشند.
مشاور رسانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست خبری با استقبال از نمایشگاه پوسترها گفت: پوستر ابزار رسانهای است و ما پوستر را مثل عکس ابزار رسانهای میشناسیم که میتواند تعریفی در خانواده ارتباطات داشته باشد و حتی گاهی تصویر گویاتر از دهها مقاله است و زمانی که یک آرم شناخته میشود دیگر لازم نیست کسی تعریفش کند و آرمها در جهان چکیده و گویای فعالیت یک سازمان هستند.