صفحه اصلی / فردا ۱۵ سند همکاری اقتصادی و فرهنگی با هند امضا می شود

فردا ۱۵ سند همکاری اقتصادی و فرهنگی با هند امضا می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی از امضای ۱۵ سند همکاری با طرف هندی خبر داد و گفت: این تفاهمنامه ها در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست، راه و راه آهن و بخش‌های مورد علاقه دو کشور است که فردا (شنبه) منعقد می‌شود.
«مسعود کرباسیان» در تشریح دستاوردهای سفر سه روزه رئیس جمهوری و هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به هند که از دیروز آغاز شده و خود وی نیز در آن حضور دارد افزود: یکی از مهمترین سندهای همکاری، درباره بندر چابهار و بحث ترانزیت از این بندر است که می‌تواند هند را به آسیای مرکزی متصل کند.
وی یادآور شد: برنامه‌های سفر امروز بیشتر جنبه فرهنگی داشت و با ایرانیان مقیم حیدرآباد، مردم، علما و دانشمندان حیدرآبادی دیدار داشتیم اما فردا در زمینه اقتصادی، سند همکاری‌هایی به امضا خواهد رسید.
وزیر اقتصاد افزود: البته از چند ماه گذشته مذاکراتی با طرف هندی انجام و یادداشت تفاهم‌هایی در این زمینه نهایی شده است.
به گزارش پایگاه دولت، کرباسیان درباره وضعیت مبادلات بانکی ایران و هند نیز گفت: هند یکی از بزرگترین واردکنندگان نفت و محصولات پتروشیمی ایران است و صادرات به این کشور به خوبی ادامه دارد و در حال حاضر مشکلی در زمینه بانکی و مالی نداریم.
وی تاکید کرد: اندک مسائل جزئی در خصوص تبادلات بانکی میان دو کشور نیز در این سفر مورد بررسی قرار گرفته و حل و فصل خواهد شد.
رئیس جمهوری کشورمان به دعوت رسمی «ناراندا مودی» نخست وزیر هند، برای یک دیدار رسمی سه روزه و تحیکم روابط تهران – دهلی نو، وارد حیدرآباد مرکز ایالت تلنگانای این کشور شد و قرار است در دیدارهای فردا (شنبه) رئیس جمهوری با مقام‌های هندی در دهلی نو، یادداشت تفاهم‌هایی در زمینه بحث ترانزیت بندر چابهار، مسائل اقتصادی، فرهنگی و محیط زیست به امضا برسد.
البته موضوع صادرات انرژی ایران به هند نیز یکی از زمینه‌های جدی شکل گیری مناسبات اقتصادی بین دو کشور در سالهای اخیر بوده که می‌تواند زمینه ساز مناسبات جدید تهران – دهلی نو باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.