صفحه اصلی / اقتصاد فضا به برنامه راهبردی فضایی کشور افزوده می شود

اقتصاد فضا به برنامه راهبردی فضایی کشور افزوده می شود

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: در برنامه راهبردی فضایی کشور تا افق ١۴٠۴، سرفصلی برای توسعه اقتصاد بخش فضایی کشور پیش بینی شده که در حال نهایی سازی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «مرتضی براری» در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: موضوعات اصلی این برنامه، توسعه کسب وکارها، استارتاپ‌های مبتنی بر ارائه خدمات فضاپایه، تجاری سازی فناوری‌های بالادستی حوزه فضایی، توسعه صادرات فناوری، محصولات و خدمات، جذب حداکثری سرمایه بخش خصوصی و کسب سهم مناسب از اقتصاد فضایی بین المللی را شامل می‌شود.
رئیس سازمان فضایی ایران افزود: گرچه در دهه‌های گذشته، اولویت اغلب کشورها در دستیابی به فناوری فضایی، کسب اقتدار حاکمیتی در سطح جهان بود اما امروز، حضور پررنگ در این صنعت، علاوه بر ارتقای جایگاه سیاسی، با هدف بهره مندی از مزایای اقتصادی آن به عنوان یک اقتصاد نوظهور، مطرح شده است، به نحوی که تأثیر صنعت فضایی در رشد ناخالص داخلی (GDP) اغلب کشورهای حاضر در این حوزه، به وضوح قابل مشاهده و ردیابی است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: براساس برآوردهای بین المللی، اقتصاد جهانی فضا در افق چشم انداز ۱۴۰۴ (۲۰۲۶-۲۰۲۵ میلادی)، از رشدی ۵۰ تا ۸۶ درصد برخوردار خواهد بود، این در حالی است که بیش از ۷۵ درصد از اقتصاد این صنعت، در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.
براری یادآور شد: با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای دسترسی به داده‌های ماهواره‌ای و کاهش هزینه‌های دسترسی به این داده‌ها، ارائه خدمات ماهواره‌ای در سال‌های پیش رو، بیشترین جذابیت را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی داشته است.
وی تاکید کرد: بدیهی است که ورود به این عرصه، نه تنها زمینه ساز خلق ثروت برای کشورهاست، که منجر به ملموس شدن فناوری‌های فضایی در جامعه با ارائه خدمات نوین کاربردی و مدیریت هر چه بهتر معضلات، می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.