صفحه اصلی / افزایش سهم زنان نخبه در مراکز تصمیم سازی ضروری است

افزایش سهم زنان نخبه در مراکز تصمیم سازی ضروری است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزایش سهم‌زنان نخبه در مراکز تصمیم سازی را ضروری دانست و گفت: حضور بانوان در مسئولیت‌های کلیدی بسیار مهم است که لازمه آن خودباوری آنان است.
حمیدرضا ترقی روز پنج شنبه در مجمع عمومی دوسالانه حزب زنان جمهوری اسلامی ضمن قدردانی از حضورمردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به جایگاه زن ایرانی در مناسبات اجتماعی و سیاسی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر فرآیند تحول زنان در جامعه را مورد توجه قرار دهیم، متوجه می شویم در دهه ۶۰ کسانی که از کشور مهاجرت کرده بودند شروع به مخالفت با زنان ایرانی کردند.
وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس بعد از جنگ تحمیلی بین نگرش فمینیستی و نگاه اسلامی به زن یک نوع درگیری فکری ایجاد شد.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: زنان در ابتدای دولت اصلاحات در اولویت قرار نداشتند، باوجود این که از آنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می‌شد در آن دوره از دیدگاه‌های فمینیستی حمایت شد.
این فعال سیاسی نگاه اصولگرایان به زن بعد از اصلاحات را اسلامی توصیف کرد و ادامه داد: رشدی که در چهار دهه گذشته در حوزه زنان در زمینه‌های حقوقی و اجتماعی صورت گرفته مرهون نوع نگاه امام راحل و رهبر معظمانقلاب است.
وی با بیان این که به تعبیر رهبر معظم انقلاب جایگاه والای زن در جامعه تبیین نشده و حضور اجتماعی زنان در حد متوسط است و حضوری که لازمه انقلاب است تحقق پیدا نکرده است، افزود: اگر حضور زنان در انقلاب نبود، انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و مسیر دیگری پیش می‌آمد لذا باید حضور اجتماعی زنان تقویت شود.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین اظهار داشت: دولت و مجلس باید به مساله صیانت از خانواده توجه جدی داشته باشند.
ترقی تصریح کرد: مقابله با موج خطرناک طلاق باید به عنوان یک دستور کار در برنامه مجلس و دولت قرار گیرد و از سوی دیگر توجه به عفاف و حجاب زنان نیز بسیار مهم است درحالی که عقبه فکری مبتنی بر مطالعات جامعه شناسی در این زمینه دیده نمی‌شود.
وی به لزوم افزایش سهم‌زنان نخبه در مراکز تصمیم سازی تاکید کرد و گفت: اینکه زنان در این مسئولیت‌های کلیدی حضور داشته باشند بسیار مهم است و لازمه آن خودباوری زنان است.
این فعال اصولگرا ادامه داد: حزب موتلفه جایگاه خوبی را در اتحادیه احزاب آسیایی به دست آوردیم و به همین خاطر علاقه زنان احزاب آسیایی به حضور در ایران بیشتر شده است اما چون مسئولیت دست کسانی است که دیدگاه فمینیستی دارند هنوز جرأت نکرده‌ایم این نشست را برگزار کنیم که امیدواریم شرایط در این حوزه بهبود یابد.
مجمع عمومی دوسالانه حزب زنان جمهوری اسلامی امروز در پژوهشکده باقر العلوم (ع) دانشگاه سوره برگزار شد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.