صفحه اصلی / اعزام ۵۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار ایرانی به بازی‌های آسیایی جاکارتا

اعزام ۵۰۰ تا ۸۰۰ ورزشکار ایرانی به بازی‌های آسیایی جاکارتا

دبیر کل کمیته ملی المپیک تعداد نفرات کاروان ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا را بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ نفر اعلام کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، شاهرخ شهنازی پیرامون تخصیص بودجه کمیته ملی المپیک اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های دکتر صالحی امیری، بودجه‌ای که باید در سال ۹۶ به کمیته ملی المپیک اختصاص پیدا می‌کرد را دریافت کردیم. هفته گذشته ۴۰ درصد این بودجه را گرفتیم و هفته آینده مابقی آن تخصیص خواهد یافت و بین فدراسیون‌ها تقسیم می‌گردد.
شهنازی درخصوص تعداد ورزشکاران و همراهانی که به بازی‌های آسیایی جاکارتا اعزام خواهند شد، توضیح داد: ما دو نوع رشته داریم. یکسری رشته‌هایی که براساس برآورد کارشناسی مدال آور هستند و یکسری رشته‌هایی که پیش‌بینی می‌شود به مرحله مدال آوری نخواهند رسید. اگر تنها رشته‌های مدال آور به بازی‌های آسیایی اعزام شوند تعداد نفرات حدود ۵۰۰ نفر خواهد بود. اگر کل رشته‌ها اعم از مدال آور و غیر مدال آور اعزام گردند به حدود ۸۰۰ نفر خواهند رسید. مجموعه ستاد این نظر را دارد که بین کمی و کیفی عدد مطلوبی را انتخاب کند. بعلاوه بعضی از رشته‌ها پایه هستند و با توجه به سرمایه گذاری‌هایی که انجام شده نظر مثبتی در مورد آنها وجود دارد. تعدادی از رشته‌ها نیز علیرغم اینکه مدال آور نیستند توانسته‌اند کسب سهم المپیک کنند و نگاه ویژه ای به آنها می‌شود. در مورد رشته‌هایی که بانوان شانس حضور دارند ولی شانس مدال ندارند نیز از آنجا که شرکت بانوان مغتنم است توجه‌ای ویژه ای به این بخش می‌شود.
وی که با رادیو ورزش گفتگو می‌کرد، در ادامه افزود: تا قبل از پایان سال همه این موارد نهایی خواهد شد. ما تا اوایل اردیبهشت وقت داریم ولی زودتر نفرات اعزامی را مشخص خواهیم کرد. البته تعداد نفرات را برحسب مقررات اعلام کرده‌ایم تا شانس اعلام را از دست ندهیم. در ضمن نصرالله سجادی به عنوان سرپرست کاروان کار خود را آغاز کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.