صفحه اصلی / افزایش ظرفیت پست ۲۰‏‏/۶۳ کیلوولت شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه

افزایش ظرفیت پست ۲۰‏‏/۶۳ کیلوولت شهرستان ثلاث باباجانی در استان کرمانشاه

به گزارش‬ کسب‬ و‬ کار نیوز به نقل از‬ روابط عمومی شرکت برق منطقه¬ای غرب، ‬ مهندس علی اسدی معاون طرح و توسعه این شرکت در این خصوص گفت: پس از وقوع زلزله در استان کرمانشاه و اسکان موقت مردم منطقه، به دلیل قطع گاز و جایگزینی برق برای تأمین انرژی مورد نیاز خانوارها در شهرستان ثلاث باباجانی و روستاهای تابعه و افزایش ناگهانی بار منطقه، ظرفیت پست ۲۰‏‏/۶۳ کیلوولت این شهرستان که در مدت پنج روز با نصب یک ترانسفورماتور از ۲۰ به ۴۰ مگاولت¬آمپر افزایش یافته بود؛ با نصب ترانس دوم، از ۴۰ به ۶۰ مگاولت¬آمپر افزایش یافت.
وی افزود: استفاده مردم منطقه از انرژی برق جهت مصارف روشنایی، گرمایشی و پخت و پز در منازل و چادرها دلیل افزایش ناگهانی بار این پست بود که شرایط تأمین برق مورد نیاز مردم منطقه را با مشکلاتی مواجه کرد و نیاز مبرم به افزایش ظرفیت این پست داشتیم.
ایشان خاطر نشان کرد: به علت شرایط خاص منطقه، پروژه افزایش ظرفیت پست به دو ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت آمپر در دستور کار اجرایی معاونت طرح و توسعه این شرکت قرارگرفت که اولین ترانسفورماتور، پس از تأمین در مدت زمان ۵ روز به محل پروژه حمل گردید و نسبت به نصب، تست و راه اندازی آن اقدام و مورد بهره برداری قرارگرفت.
مهندس اسدی در ادامه اظهار داشت: به همت و تلاش مضاعف کارشناسان این شرکت و با هدف تأمین انرژی مورد نیاز مشترکین شهرستان ثلاث¬باباجانی و روستاهای تابعه، این پروژه با مشخصات فنی افزایش ظرفیت ترانسفوماتورهای قدرت پست از دو ترانسفورماتور ۱۰ مگاولت¬آمپری به دو ترانسفورماتور ۳۰ مگاولت¬آمپری و با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال در کوتاه¬ترین زمان ممکن طراحی و اجرا و به بهره¬برداری رسید.
وی در پایان گفت: همچنین به منظور جایگزینی ترانس دوم ۳۰ مگاولت آمپر جهت افزایش ضریب اطمینان شبکه در پاسخگویی به نیاز مشترکین منطقه اقدامات اجرایی انجام و این ترانس نیز مورد بهره برداری قرارگرفت که با اجرای این پروژه علاوه بر رفع نیاز فعلی ساکنین شهرستان ثلاث¬باباجانی وحومه آن شهرستان، نیاز مشترکین منطقه با قابلیت اطمینان مضاعفی تا سالیان سال برطرف گردید.
گفتنی است با توجه به شرایط حساس منطقه تلاش گردید که اجرای پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با اعمال حداقل مدت زمان خاموشی انجام شود که این امر با همکاری صمیمانه معاونت بهره برداری و همکاران آن معاونت مقدور گردید.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.