صفحه اصلی / اجرای بیش از یک میلیون طرح اشتغال زایی در کمیته امداد

اجرای بیش از یک میلیون طرح اشتغال زایی در کمیته امداد

مدیرکل آموزش حرفه ای کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تاکنون بیش از یک میلیون طرح اشتغالزایی اجرا شده است و بیش از ۷۰۰ هزار طرح جاری در زمینه های متفاوت در مناطق مختلف داریم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صدا و سیما؛ محمدعلی حق گویان، مدیرکل آموزش حرفه ای کمیته امداد، در برنامه دوباره ایران رادیو گفت و گو درباره توسعه، پیشرفت و آبادانی در جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب اسلامی در حوزه اشتغال و کارآفرینی، اظهار کرد: رسیدگی به محرومان، مستضعفان و رفع محرومیت یکی از وظایف اصلی کمیته امداد امام خمینی (ره) است.
وی افزود: یکی از سیاست ها و برنامه اصلی ما توانمندسازی خانواده های تحت حمایت است که بخشی از این امر از طریق توانمندسازی اقتصادی است که با اجرای طرح های اشتغال همراه شده و با توجه به توانایی، استعداد و موقعیت هر فرد در هر منطقه ای صورت می پذیرد.
مدیرکل آموزش حرفه ای کمیته امداد گفت: توانمندسازی در کمیته امداد تحت فرآیند خاصی صورت می گیرد که شامل چند مرحله از جمله شناسایی، مشاوره، آموزش، اجرای طرح، در نهایت نظارت بر کار آنها و فروش محصولاتشان است.
حق گویان بیان کرد: بیش از ۷۰۰ هزار طرح جاری در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری و فعالیت های صنفی و صنعتی در مناطق مختلف داریم.
وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در پروژه توانمندسازی امر آموزش است که تاکید زیادی داریم و بعد از مشاوره به افراد، در زمینه طرح و نوع شغل انتخابی آموزش های لازم به آنها داده می شود.
مدیر کل آموزش حرفه ای کمیته امداد افزود: افراد از دو طریق برای اشتغالزیی آماده می شوند؛ از اعتبارات و وام هایی که در اختیار کمیته امداد است به صورت خوداشتغالی استفاده می کنند یا اینکه این افراد برای بنگاه هایی که نیازمند نیروی هستند، آموزش می بینند.
حق گویان تصریح کرد: آموزش های ما فراگیراست وبا تمام مراکز و ارگان هایی که متولی امر آموزش هستند در تعامل هستیم و این افراد در این مراکز آموزش می بینند و هزینه های آموزش از طریق کمیته امداد پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: افراد نیازمندی که تحت حمایت ما هستند توسط مددجویان شناسایی و معرفی می شوند که پس از طی مراحل به آنها در زمینه شغلی مورد نظرشان وام پرداخت می شود، اما افرادی که تحت حمایت کمیته نیستند با مراجعه حضوری به مراکز کمیته امداد در صورتی که نیازمند شناخته شوند به آنها نیز خدمات رسانی خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.