صفحه اصلی / پرداخت تسهیلات به ۵۲۸ طرح در گلستان توسط صندوق کارآفرینی

پرداخت تسهیلات به ۵۲۸ طرح در گلستان توسط صندوق کارآفرینی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، حسن پهلوری عصر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کسب و کارهای استان را مشاغل خرد و کوچک بر عهده دارند که حمایت از این صاحبان این مشاغل در اولویت وظایف صندوق قرار دارد.
وی افزود: سهم کشوری این صندوق یک هزار میلیارد تومان است که از این رقم سهم استان گلستان ۳.۸۶ درصد معادل ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، که تا کنون ۱۴ میلیارد تومان آن محقق شده است.
پهلوری افزود: افرادی که در سامانه «کارا» برای دریافت تسهیلات از این صندوق ثبت نام می‌کنند، تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان و به بالا نسبت به طرح ارسالی خود تسهیلات دریافت می‌کنند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون ۴۳۲ میلیارد ریال تسهیلات برای ۵۲۸ طرح به متقاضیان پرداخت شده است که نزدیک به یک هزار شغل ایجاد کرده است.
پهلوری گفت: این صندوق طرح‌های جدیدی برای اشتغال‌زایی بخصوص در مناطق روستایی و محروم استان در دست دارد که اجرای طرح ۱۴ روستای بدون بیکار که از مصوبات استانی بوده است، هم اکنون در دست بررسی و اقدام است.
وی افزود: در این طرح بنا داریم تا با شعار هر روستایی یک محصول روستائیان را به کسب و کارهای خرد، اما پردرآمدی هدایت کنیم، که سقف تسهیلات اعطایی برای این متقاضیان ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان، بابیان اینکه تعداد ۹۰ صندوق خرد برای زنان روستایی راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این طرح از ابتدای سال ۹۷ شروع خواهد شد که بر اساس آن در هر صندوق ۳۰ تا ۵۰ زن روستائی سهیم هستند که با تسهیلات ارائه شده به آن توسط این صندوق متقاضیان زنان می‌توانند از وام ۳۰ میلیون تومانی برای کسب وکارهای کوچک بهره ببرند.
وی در ادامه تعداد طرح‌های دهه فجر امسال را ۱۹۲ طرح عنوان کرد و افزود: این طرح‌ها با اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی و ایجاد ۲۵۸ فرصت شغلی افتتاح خواهد شد.
پهلوری گفت: تا کنون نزدیک به ۲۶۴ متقاضی وام ازدواج با مبلغ دو میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان از این صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند.
وی افزود: این صندوق با ایجاد تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرائی استان توانستیم سهم عمده‌ای در ایجاد اشتغال گلستانی‌ها داشته باشد، که این همکاری نقش مهمی در کاهش بیکاری استان خواهد داشت.
مدیر صندوق کارآفرینی امید گلستان، از اجرای برخی طرح‌های زنجیره‌ای اقتصادی در استان سخن گفت و افزود: در حال حاضر برخی سرمایه گذاران با دریافت تسهیلات با ارقام بالا از این صندوق سعی دارند کسب و کارهای زنجیره‌ای در استان ایجاد کنند، که بخش زیادی از مشکل بیکاری استان بواسطه آن حل خواهد کرد.
به گفته وی فقدان زیر ساخت‌های لازم در استان موجب شده تا بسیاری از سرمایه‌های استان در زمینه گیاهان دارویی به خارج از استان انتقال یابد و سودی عاید گلستانی‌ها نشود.
پهلوری گفت: این صندوق از مرحله دریافت تسهیلات تا زمان سوددهی، دیافت کنندگان تسهیلات را تنها نمی‌گذارد و از آنها حمایت می‌کند./

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.