صفحه اصلی / ۵۰۰ کانون حاد آنفلوانزای پرندگان در کشور شناسایی شد

۵۰۰ کانون حاد آنفلوانزای پرندگان در کشور شناسایی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا رفیعی پور شامگاه دوشنبه در شهرستان جیرفت در گفت وگو افزود: برای پیشگیری سریع از انتشار آنفلوانزای پرندگان بیش از ۲۴ میلیون قطعه مرغ در کشور معدوم و موجب کنترل این بیماری شده است.
وی با بیان اینکه ۲۴ هزار واحد مرغداری در کشور فعال است اظهار کرد: ۵۰۰ واحد مرغداری کشور درگیر بیماری آنفلوانزا شدند که اگر این معدوم سازی انجام نمی‌شد شاهد کانون‌های بیشتری در کشور بودیم.
وی بیان کرد: بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان طی ۲ سال گذشته از طریق پرندگان مهاجر شیوع و در این زمینه دولت با حساسیت ویژه این مساله را دنبال کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: بیماری حاد آنفلوانزای پرندگان در جنوب کرمان گزارش نشده است.
وی به فعالیت‌های مجموعه دامپزشکی در بخش بیماری تب برفکی اشاره کرد و گفت: در حوزه تب برفکی با فعالیت‌های خوب مجموعه دامپزشکی سال گذشته شاهد کاهش این بیماری در کشور بوده‌ایم.
وی افزود: واکسیناسیون تب برفکی در ۲ فاز برنامه ریزی شد که این واکسیناسیون رایگان در کشور انجام شده است از این رو با اقدامات پیشگیرانه شاهد کاهش بسیار خوب کانون تب برفکی در کشور هستیم.
رفیعی زاده تغییر کشتارگاه‌های سنتی و بهداشتی به کشتارگاه‌های صنعتی را یکی از سیاست‌های مهم مجموعه دامپزشکی برشمرد و گفت: امسال بیش از ۳۰۰ کشتارگاه بهداشتی به کشتارگاه صنعتی تبدیل شده که این دستاورد بسیار خوبی است و این سیاست ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: ایجاد کشتارگاه‌های صنعتی با همکاری بخش خصوصی و مسئولان محقق می‌شود از این رو امیدواریم بزودی شاهد ایجاد کشتارگاه صنعتی در جنوب استان کرمان باشیم.
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در ۶ سال گذشته ۹۵ درصد واکسن‌های دامی کشور در داخل تولید شد.
جنوب استان کرمان متشکل از هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را شامل می‌شود.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.