صفحه اصلی / ارتقای جایگاه ایران در سازمان‌های جهانی استاندارد ICT

ارتقای جایگاه ایران در سازمان‌های جهانی استاندارد ICT

اولین نشست خبری دبیرخانه رسمی کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات با حضور نمایندگان رسانه ها در محل سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد.به گزارش ایسنا، در این نشست اعلام شد که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با ارائه یک طرح سه‌ساله موفق شد از طریق تایید و کسب مجوز از سازمان ملی استاندارد ایران، دبیرخانه کمیته فنی فناوری اطلاعات را در سازمان متمرکز کند.اکنون پس از گذشت یکسال از فعالیت این کمیته در سازمان کمیته فنی مشترک فناوری اطلاعات گزارشی از دستاوردها، اقدامات انجام شده و همینطور برنامه های آینده (JTC1) در این نشست اعلام شد و ناصرعلی سعادت – رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای – اظهار کرد: بدون توجه به استاندارد صادرات در هر صنعتی بی معناست و اولین گام در راه یابی به بازارهای جهانی توجه به استانداردهاست.
ارتقای جایگاه ایران در سازمان‌های جهانی استاندارد ICT
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هم گفت که ایران در سازمان استاندارد جهانی (GTC1) توانسته از درجه O به درجه P ارتقا پیدا کند.
آذرکار با بیان اینکه در سال ۹۵ توانستیم رسما دبیرخانه رسمی (GTC1) در ایران شد اظهار کرد: ما در ایران پنج کمیته فرعی را در این رابطه داریم که به طور مشخص با درجه جدیدی که کسب کرده ایم، توانسته‌ایم حق رای و اظهار نظر در مجموعه استاندارهای جهانی را کسب کنیم.
وی با اظهار اینکه در حال حاضر تنها چند کشور اصلی در این حوزه دارای قدرت تصمیم گیری هستند اضافه کرد: ما به عنوان نماینده ایران در این عرصه حق رای و اظهار نظر را کسب کرده ایم که این خود به ما قدرت تاثیرگذاری زیادی را در فضای جهانی استانداردهای حوزه ICT می‌دهد.
او در مورد مزایای این عضویت و ارتقای درجه نیز اظهار کرد: متخصصان ما از این مجرا می‌توانند در جریان بحث و تبادل نظر با متخصصان کشورهای پیشرفته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار بگیرند که در نهایت می‌تواند موجبات ارتقای سطح دانش تخصصی متخصصان ما را فراهم آورد.
دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با بیان اینکه مشارکت در فضای جهانی این حوزه کار ساده‌ای نیست گفت: این همکاری و مشارکت ما مستلزم تلاش چند برابر متخصصان ما با همکاری نهادهای دانشگاهی برای تدوین مقالات و اسناد متعدد است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.