صفحه اصلی / معافیت های مالیاتی به صورت پلکانی محاسبه می شود

معافیت های مالیاتی به صورت پلکانی محاسبه می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی لاریجانی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس این مطلب را در پاسخ به تذکر قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر در مجلس بیان کرد.
لاریجانی در هنگام بررسی بخش‌های درآمدی بودجه ۹۷ درباره نحوه محاسبه مالیات اساتید و اعضای هیات علمی گفت: بر اساس مصوبه امروزمجلس، اساتید از کارهایی که در بحث پژوهشی انجام می‌دهند، معافیت مالیاتی خواهند داشت و مالیات فقط بر حقوق آنها وجود خواهد داشت.
وی افزود: معافیت‌های مالیاتی در کمیسیون تلفیق درست و دقیق بررسی شده و مالیات‌ها به صورت پلکانی دریافت می‌شود.
قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر امروز در تذکری گفت: تصویب بند الف تبصره ۶ بودجه ۹۷ کل کشور، جفا به برخی از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و اساتید است، خصوصا آنهایی که بیش از ۵۰ جلد کتاب نوشته و مقالات متعددی دارد 
وی ادامه داد: ما با این مصوبه به جای آنکه به اساتید امتیازاتی بدهیم، آنها را محروم کرده‌ایم.
احمدی لاشکی افزود: در طول سالیان گذشته با دادن امتیازاتی اساتید را به مناطق محروم فرستادیم اما امروز با این مصوبه آنها دیگر به مناطق محروم نمی‌روند و باز خواهند گشت.
به گزارش ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بند الف تبصره ۶ بودجه ۹۷ مصوب کردند که سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده(۸۴) قانون مالیات های مستقیم مصوب ۴/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات بعدی آن در سال ۱۳۹۷ سالانه مبلغ ۲۷۶ میلیون ریال تعیین می‌شود، همچنین نرخ مالیات بر کل درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی اعم از حقوق و مزایا فوق العاده و کارانه و غیره به استثنای تبصره ۱ و ۲ قانون مالیات های مستقیم مربوط به امور پژوهشی و دانشگاهی مازاد بر مبلغ مذکور تا سه برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۰ درصد و نسبت به مازاد سه برابر تا چهار برابر آن مشمول مالیات سالانه ۱۵ درصد و نسبت به مازاد چهاربرابر تا ۶ برابر ۲۵ درصد و نسبت به مازاد ۶ برابر۳۵ درصد تعیین می‌شود.
طبق این مصوبه میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع مواد(۵۷) و (۱۰۱) قانون مالیات‌های مستقیم سالانه مبلغ ۲۱۶ میلیون ریال تعیین می‌شود.
 
 

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.