صفحه اصلی / طراحان پاویون تعاملی شهری در دوبی ارائه داده‌اند

طراحان پاویون تعاملی شهری در دوبی ارائه داده‌اند

 
طراحان پاویونی در دوبی ایده‌ای برای تعامل اجتماعی در این شهر ارائه داده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از هنر آنلاین، استودیو معماری pinkcloud.dk" "  پاویونی را با نام " دوبی لبخند می‌زند  " برای ارائه در یک فضای شهری درمنطقه " بارا" این شهر طراحی کرده است.  
این استودیو پیش از این طرح‌هایی مشابه را در پاریس، برلین و نیویورک نیز ارائه کرده بود.
 این پاویون‌ها که به عنوان یک راه حل یک راه حل برای محله‌های فاقد مکان‌های تفریحی در شهرها ارائه شده، آخرین بار در سال ۲۰۱۷ در پایتخت کره جنوبی  نصب و راه‌اندازی شده بود.
 منطقه " بارا" محله‌ای مختص اقشار کم درآمد است که در قسمت غربی دوبی قرار دارد و این پاویون برای بخشی از این محله ارائه شده که با پارک‌های عمومی،مناطق تفریحی و استراحتگاه‌های عمومی فاصله دارد.
در طراحی این پاویون ز دو متریال یعنی قاب‌های فلزی و پارچه‌های سفید استفاده شده است. نوارهای پارچه تعبیه شده در این طرح علاوه بر اینکه نقش سایبان‌هایی برای درامان ماندن از گرما و آفتاب سوزان دوبی را بازی می‌کنند، به شکلی طراحی شده‌اند که بتوان از آن‌ها برای نشستن و لم دادن و حتی تاب خوردن بچه‌ها هم استفاده کرد. 
" دوبی لبخند می‌زند" که با نیم نگاهی به سکونتگاه‌های سنتی اعراب طراحی شده، بازدید کنندگان را تشویق می‌کند تا فضاهای مورد علاقه خود را شکل دهند، و برای دقایقی از تنش‌های زندگی شهری و گرما در امان بمانند. طراحان این پاویون معتقدند، این ایده می‌تواند مدلی جدید برای تعامل اجتماعی در این شهر باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.