صفحه اصلی / رفع مشکلات زیست محیطی، نیازمند عزم ملی است

رفع مشکلات زیست محیطی، نیازمند عزم ملی است

به گزارش کسب و کار نیوز مصطفی سالاری در مراسم افتتاح دو طرح صنعتی در شهرک صنعتی سفیدرود رشت که با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه و تبریک فرارسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: قوه مقننه باید پیشنهاد دولت در رابطه با تخصیص بودجه برای ساماندهی معضل پسماندها را بپذیرد چرا که توجه نکردن به آن، سلامت انسان ها و محیط زیست را در معرض خطر قرار می دهد.
وی با بیان اینکه برای رونق اقتصادی در سه حوزه باید فعالیت کرد، اضافه کرد: منابع طبیعی، نیروی انسانی و بروکراسی درون استانی این سه حوزه خواهد بود. استاندار گیلان ادامه داد: عزم استان برای بهبود این سه حوزه وجود دارد.اما حمایت ملی در این زمینه بی تاثیر نخواهد بود.
وی اظهار کرد: اکنون رودخانه های شهر رشت بدلیل آلودگی چهره زشتی یافته اما اگر اقدامات لازم در راستای پاکسازی این دو رودخانه و همچنین احیای تالاب‌ها انجام شود، می‌توان با ایجاد فعالیت‌های اقتصادی غیر مضر در آن، خود مردم را محافظ آنها کرد.
سالاری تالاب انزلی، دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت و زباله سراوان را دغدغه های اصلی گیلان در حوزه زیست محیطی عنوان و بیان کرد: رفع این مشکلات تقاضای عموم مردم از سازمان حفاظت محیط زیست است.
سالاری در بخش دیگری از سخنانش، با بیان اینکه بحث رونق اقتصادی دغدغه جدی دولت و تاکید رئیس جمهوری است، افزود: کاهش کارشکنی ها و مزاحمت ها برای کارآفرینان می تواند در رونق اقتصادی نقش موثری داشته باشد.
وی در پایان، مهمترین مشکل در فضای کسب و کار را تعدد و کثرت مقررات عنوان و تصریح کرد: گاهی مقررات متعدد، همدیگر را نقض می کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

شماره گذاری خودرو مشمول پرداخت عوارض شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی ابراهیمی معاون برنامه‌ریزی ستاد نوسازی ناوگان نوسازی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.