چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اراکی: زیاده‌خواهان به نام دین در دنیا جنگ به پا می‌کنند

اراکی: زیاده‌خواهان به نام دین در دنیا جنگ به پا می‌کنند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: جنگ مذاهب در نقاط مختلف دنیا از جمله در عراق، سوریه، یمن وجود ندارد؛ بلکه جنگ بین ستمگران زیاده‌خواه است که برای مطامع شخصی‌شان دین را به ابزار تبدیل کرده‌اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، آیت‌الله محسن اراکی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی احزاب سیاسی آسیایی با تاکید بر این‌که «صلح بدون عدالت ممکن نیست»، گفت: عدل مطلوب همه ملت‌هاست و همه ملت‌ها عدالت‌خواه هستند. همان‌طور که امام علی (ع) گفته‌اند آن‌چه برای خود دوست داری برای دیگری هم دوست داشته باش و آن‌چه برای خود دوست نداری برای دیگران هم نپسند. پیشنهاد می‌کنم این اجتماع بزرگ و مهم به مقوله اساسی عدالت توجه کنند تا این فرهنگ را در بین ملت‌ها ترویج کنیم.
وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم در جامعه بشر صلح برقرار شود مانع ارتقای دیگران نباشیم و اگر آرامش و امنیت برای خود می‌خواهیم، آن را از دیگران سلب نکنیم. اگر در منطقه آسیا، کشورهای آسیایی رشد خود را با رشد دیگران یکسان بدانند و در همه جای دنیا اگر کشورهای دنیا این مقوله را رعایت کنند و احزاب سیاسی را فرا بخوانیم که بر روی این مساله کار کنند، می‌توانیم امنیت را در دنیا برقرار کنیم.
دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «در منطقه ما جنگ بین شیعه و سنی نداریم»، گفت:‌ در منطقه روهینگیا جنگ بین بودایسم و اسلام نداریم و در هیچ جای دنیا جنگ بین مسیحیت و یهودیت نداریم. جنگ بین آن ستمگران زیاده‌خواهی است که برای مطامع شخصی از ابزار دین می‌خواهند استفاده کنند. در عراق و سوریه جنگ بین شیعه و اهل تسنن نیست، آن‌ها قرن‌ها با یکدیگر زندگی کرده‌اند. از وقتی که پای آمریکا به عراق و سوریه کشیده شد جنگ مذهب به نام مذهب به وجود آمد االبته جنگ مذاهب هم نبود، احزاب سیاسی بودند که رنگ مذهبی داشتند.
وی ادامه داد: در جنوب آسیا نیز جنگ بین ستمگران برای تحقق اهداف شخصی و خاص وجود دارد. من در این کنفرانس می‌خواهم که سیاستمداران را به سمت عدالت فرا بخوانیم.
اراکی تصریح کرد: اگر در منطقه فلسطین عدالت برقرار شود مشکل فلسطین حل می‌شود. پیشنهاد ایران برای فلسطین عین عدل است مبنی بر این‌که رفراندوم انجام گیرد و همه مردم فلسطین در رفراندومی عمومی، نظام سیاسی خود را انتخاب کنند. همچنین در سوریه و بحرین نیز حرف ایران این است که امور را به دست مردم بسپارید و دست از سر مردم یمن بردارید. معلوم نیست چرا عربستان در یمن دخالت می‌کند! و یا نیروهای امارات متحده عربی در یمن چه می‌خواهند، به جای این‌که یمن را تخریب کنید و بمب بر سر مردم بیگناه و بی‌دفاع بریزید آن‌جا را آباد کنید. این مردم یمن هستند که تصمیم می‌گیرند سرنوشت‌شان به چه سمتی رود و این پیام جمهوری اسلامی است که امیدواریم  در این جمع نیز به این مساله توجه شود.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.