صفحه اصلی / آتش‌سوزی در ساختمان نیمه‌کاره در طرشت

آتش‌سوزی در ساختمان نیمه‌کاره در طرشت

 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در ساختمانی نیمه‌کاره در محله طرشت خبر داد.
به گزارش کسب و کار نیوزر به نقل از ایلنا، سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره آتش‌سوزی در طرشت گفت: ساعت ۳:۵۳ بامداد امروز سه‌شنبه ۱۰ بهمن یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان در حال ساخت در محله طرشت بلوار صالحی به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران اطلاع داده شد که با توجه به گسترش شعله‌ها تماس‌های مکرری با آتش‌نشانی صورت گرفت که سه ایستگاه آتش‌نشانی همراه نردبان هیدرولیکی و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام شدند.
او ادامه داد: محل آتش‌سوزی یک ساختمان در حال ساخت بود که در مرحله سقف‌ریزی در طبقه سوم بودند و قسمت بیرونی و داربست‌ها با پوشش پلاستیکی پوشیده شده بود و زیر سقف‌های طبقه سوم تعداد زیادی شمع‌های چوبی برای استحکام نصب کرده بودند. زمانی که آتش‌نشانان به محل رسیدند تقریبا همه شمع‌های چوبی کاملا شعله‌ور بود؛ به گونه‌ای که از همه بخش‌های ساختمان آتش به بیرون شعله می‌کشید.
ملکی افزود: آتش به گونی‌های داربست‌های بیرونی هم سرایت کرده بود و بیم آن می‌رفت که از طبقه سوم به طبقات پایینی نیز سرایت کند. هم چنین یک اتاقک کارگری در ساختمان وجود داشت که این نگرانی بود که کسی در آن اتاق حضور داشته باشد اما پس از بررسی متوجه شدیم که کسی داخل آن وجود ندارد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشت، گفت: آتش‌نشان‌ها به داخل ساختمان رفتند و آتش را کنترل کردند. باتوجه به اینکه بسیاری از شمع‌ها سوخته بودند اما باعث فروریختن یا خسارت وارد شدن به سقف‌ها نشد. همکاران آتش‌نشانی آتش را با عملیات به موقع خود کنترل کردند.
او تصریح کرد: آتش‌نشان‌ها بعد از بررسی کامل محل ساعت ۷:۰۴ دقیقه بعد از ایمن‌سازی عملیات به پایان رسید و آتش‌نشانان مراجعت کردند.
ملکی از افرادی که ساختمان در حال ساخت دارند، خواست: افرادی که در حال ساختن ساختمان‌ هستند در جاهایی برای خشک شدن سقف‌ها آتش روشن  یا از دستگاه‌های حرارتی استفاده می‌کنند که در صورت بی احتیاطی باعث آتش‌سوزی می‌شود. این افراد باید دقت کنند زیرا در ساختمان‌های نیمه کاره مواد اشتعال‌زا زیاد است و بروز چنین حوادثی دور از انتظار نیست؛ پس باید به نکات ایمنی توجه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.