صفحه اصلی / ضرب‌الاجل مایکروسافت برای بلایی که اینتل به جان رایانه‌ها انداخت!

ضرب‌الاجل مایکروسافت برای بلایی که اینتل به جان رایانه‌ها انداخت!

مایکروسافت قصد دارد با انتشار یک بروزرسانی نرم‌افزاری، رایانه‌های کاربران را از آسیب‌پذیری و ضعف امنیتی اسپکتر موجود در پردازنده اینتل محافظت کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا مدت‌هاست که ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی اسپکتر و ملت داون کشف شده در پردازنده‌های ساخته شده توسط شرکت اینتل که از سال ۱۹۹۵ به بعد وجود داشته و باعث شده هکرها به اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه رایانه‌ها دسترسی پیدا کنند، مورد بحث های فراوانی قرار گرفته است.
این ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی در پردازنده‌های اینتل به‌گونه‌ای بوده است که به هکرها اجازه می‌داده علاوه بر سرقت کلمات و رمز عبور کاربران، تمامی اطلاعات ذخیره شده موجود بر حافظه، پردازنده رایانه و گوشی‌های همراه را به سرقت برده و از آن سوءاستفاده کنند و این سطح از دسترسی موجب می‌شد به تراشه‌های دیگری همچون  ای ام دی و ای آر ام نیز دسترسی یابند.
اینتل، یک شرکت تجهیزات رایانه‌ای در ایالات متحده آمریکاست که در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه و تلفن همراه، با تمرکز بر مادربورد، کارت شبکه، چیپ‌ست، بلوتوث و حافظه‌های فلش، انواع ریزپردازنده، نیم‌رسانا، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌کند.
پس از آنکه خود اینتل نیز پس از ارائه و انتشار بروزرسانی ویژه‌ای برای جلوگیری از آسیب رسیدن به رایانه‌های کاربران، به آنها هشدار داد که از این بروزرسانی استفاده نکرده و آن را به هیچ وجه بر روی سیستم عامل رایانه خود نصب نکنند، حالا شرکت مایکروسافت در قبال این خطر و تهدید بزرگ احساس مسئولیت کرده و تصمیم گرفته است که به زودی در یک بروزرسانی نرم افزاری، کاربران سیستم عامل ویندوز را از یکی از آسیب‌پذیری‌های بزرگ و معروف اینتل یعنی اسپکتر محافظت کند.
مایکروسافت در تشریح این موضوع اعلام کرده است که قصد دارد برای سیستم عامل های ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ و ویندوز ۱۰ یک بروزسانی منتشر کند تا آنها را از خطر سواستفاده و سرقت اطلاعات ضعفهای امنیتی اسپکتر برهاند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.