صفحه اصلی / آثار تاریخی مسیر آزاد راه کرمان-بندر عباس بررسی می‌شود

آثار تاریخی مسیر آزاد راه کرمان-بندر عباس بررسی می‌شود

بررسی و شناسایی باستان‌شناسی مسیر آزادراه کرمان-بندر عباس با هدف شناسایی، مستندنگاری، مطالعه و حفاظت از آثار فرهنگی و محوطه‌های تاریخی واقع در این مسیر انجام می‌گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، روابط عمومی‌پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، امیر حشمدار سرپرست هیأت باستان‌شناسی امروز «دوشنبه» با اعلام این خبر گفت: انجام مطالعات باستان شناسی پیش از اجرای پروژه‌های عمرانی امری ضروری برای حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی امری ضروری و گامی‌اساسی در راستای رسیدن به توسعه پایدار است.
به گفته این باستان‌شناس، این مطالعات با هدف شناسایی، مطالعه و حفاظت از آثار و محوطه‌های تاریخی و فرهنگی و انجام برنامه‌ریزی‌های جامع به منظور حفظ میراث فرهنگی در کنار اجرای برنامه‌های عمرانی انجام می‌شود.
‌او افزود : پروژه آزادراه کرمان-بندرعباس به طول حدود ۳۶۰ کیلومتر در دو استان کرمان و هرمزگان اجرا می‌شود و شهر کرمان و نواحی داخلی استان را به سواحل خلیج فارس مرتبط می‌کند.
حشمدار با بیان اینکه حدود ۲۵۰ کیلومتر از مسیر این آزادراه در استان کرمان واقع شده است که از مرز این استان با استان هرمزگان در جنوب شهرستان ارزوئیه آغاز می‌شود تصریح کرد: این مسیر با عبور از ارتفاعات مرکزی استان در شهرستان‌های ارزوئیه، بافت، رابر، بردسیر و کرمان به غرب  شهر کرمان منتهی می‌شود.
به گفته وی، بررسی باستان شناسی در این مسیر با هدف شناسایی، مستندنگاری، مطالعه و حفاظت از آثار فرهنگی و محوطه‌های تاریخی واقع در مسیر آزادراه در محدوده‌ای به طول ۲۵۰ و عرض حدود ۲ کیلومتر انجام می‌شود.
این باستان شناس تأکید کرد: این بررسی اطلاعات لازم را برای انجام مطالعات باستان‌شناسی و حفاظتی در آینده و برنامه‌ریزی در زمینه اجرای پروژه آزادراه فراهم می‌کند و گام مهمی‌ در راستای حفاظت و مطالعه محوطه‌های موجود در مسیر  است و می‌تواند قدمی‌ در زمینه شناخت وضعیت فرهنگی منطقه و مطالعه مواد فرهنگی آن در دوره‌های مختلف باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.