صفحه اصلی / توسعه منطقه آزاد ماکو روندی پر شتاب دارد

توسعه منطقه آزاد ماکو روندی پر شتاب دارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، حسین فروزان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه این شهرستان در سایه تعامل محقق می شود، افزود: زیرساخت ها برای تولید و صادرات در این منطقه آماده شده و برای نیل به هدف نهایی و جایگاه واقعی شهرستان تاریخی ماکو باید تلاش مضاعف کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماموریت این سازمان، توسعه صادرات و ارز آوری، ورود به بازارهای جهانی، تسهیل ورود و جذب سرمایه های خارجی، جذب و انتقال فناوری های نوین و اشتغالزایی است که آمارها نشان می دهد در این خصوص رشد چشمگیری داشته ایم.
وی با بیان اینکه درآمد سازمان در سال جاری با پیش بینی هایمان متفاوت است اضافه کرد: حاشیه سازی و مخدوش کردن چهره منطقه آزاد ماکو در اذهان عمومی باعث رکود درآمد و عدم سرمایه گذاری صاحبان صنایع در منطقه می شود.
فروزان ادامه داد: حجم صادرات مجدد از طریق منطقه آزاد ماکو  از ۵ میلیون دلار در طول یک سال گذشته به ۶ میلیون دلار در ۸ ماهه سال جاری افزایش یافته است.
وی همچنین از افزایش چشم گیر صادرات از گمرکات مستقر در منطقه آزاد ماکو خبر داد و گفت: در ۸ ماهه سال جاری ۵۸ میلیون دلار صادرات کالای داخلی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو در عمران شهری و روستایی اظهار داشت: ۵ میلیارد ریال در احداث مجتمع آبرسانی ۱۶ روستای بورالان، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در احداث مجتمع آبرسانی ۱۶ روستای دم قشلاق، ۵ میلیارد ریال در احداث تاسیسات آب شیرین کن پلدشت، ۳۰ میلیارد ریال در بهسازی و آسفالت معابر شهری، بالغ بر ۲ میلیارد ریال در احداث پل شوط و ۳ میلیارد ریال در احداث پل پلدشت مشارکت کردیم.
فروزان با اشاره به فرارسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: تقویت اقتصاد محلی و افزایش اشتغالزایی موهبتی است که درسایه نظام مقدس جمهوری اسلامی در این منطقه ایجاد شده و در نهایت منجر به رشد اقتصاد ملی خواهد شد.
وی گفت: البته تقویت اقتصاد محلی و منطقه ای به ارائه مشوقِ برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیاز دارد که در این زمینه بازاریان، تجار و معتمدین منطقه نقش بسزایی دارند.
رئیس هیات مدیره در پایان افزود: هیچ توسعه ای بدون همت و همراهی مردم امکان پذیر نیست و اگر بخواهیم منطقه آزاد ماکو به عنوان منطقه آزاد موفق در کشور مطرح شود ، باید آحاد مردم و اقشار مختلف و نخبگان کمک و یاور خادمین شان باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.