صفحه اصلی / ارتقای رتبه اعتباری ایران در جدیدترین رتبه بندی جهانی از ۶ به ۵

ارتقای رتبه اعتباری ایران در جدیدترین رتبه بندی جهانی از ۶ به ۵

به گزارش کسب و کار نیوز  محمد شریعتمداری با اعلام این خبر گفت:
براساس اعلام رسمی کمیته مسئول رتبه‌بندی ریسک کشورهای دنیا در OECD، مبتنی بر تصمیم آن سازمان، رتبه اعتباری کشورمان به ۵ ارتقا پیدا کرد.
در شروع دولت تدبیر و امید و قبل از برجام گروه ریسک کشور به درجه ۷ تنزل پیدا کرده بود و این درجه هزینه های زیادی را به مراودات اقتصادی کشور تحمیل می کرد
در تازه ترین نشست کمیته ریسک کشوری اتحادیه برن و با توجه به همکاری نزدیک صندوق ضمانت صادرات  با افراد این کمیته و برگزاری جلسات توجیهی در اروپا با همتایان خود رتبه تازه ایران اعلام شد.
در زمان تحریم کشور غیر قابل پوشش بود  و سپس رتبه ۷ را دارا شد ، سال گذشته ایران به رتبه ۶ رسید و امسال به رتبه ۵ ارتقا پیدا کردیم.
فاکتورهایی نظیر آمار صندوق بین المللی پول، آمار رشد ، آمار ذخایر ارزی، پرداخت بدهی های گذشته و نداشتن بدهی را ارایه کردیم.
سفرای ایران نیز از طریق صندوق ضمانت صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت تجهیز اطلاعاتی شدند و در کشور های مختلف با همتایان و اعضای کمیسیون ریسک اتحادیه برن جلسه برگزار کردند.
پس از آنکه حدود ۱۰ سال رتبه اعتباری یا ریسک  کشوری ایران ۷، یعنی پایین‌ترین درجه ممکن بود، از ۲ سال قبل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با همکاری وزارت امور خارجه، صندوق ضمانت صادرات اقداماتی را برای مذاکره و بهبود رتبه اعتباری آغاز نمود که نهایتا علیرغم مخالفت معدودی از کشورهای عضو، رتبه ایران در سال ۲.۱۷ از ۷ به ۶ ارتقا یافت.
گفتنی است کاهش رتبه ریسک ایران در کاهش هزینه‌های تامین سرمایه از نظر مالی معمولا تا حدود ۱۰درصد و از نظر جلب سرمایه‌گذاران خارجی و اساسأ بهبود اعتبار کشور در محافل مالی و بین‌المللی بسیار موثر است.

همچنین مطالعه کنید:

صادرات نفت ایران به بالاترین رکورد ۶ ساله صعود کرد

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه فایننشیال تایمز با استناد به گزارش شرکت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.