صفحه اصلی / مشکلی در وصول درآمدهای نفتی وجود ندارد

مشکلی در وصول درآمدهای نفتی وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، بیژن زنگنه صبح امروز (شنبه، هفتم بهمن‌ماه) در حاشیه نشست خبری مشترک با محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران، درباره اختلاس در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: این اختلاس از سوی یکی از مسئولان حسابداری مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران صورت گرفت که ما به جد در حال پیگیری آن هستیم و در این زمینه چند نفر به دلیل کوتاهی و اهمال برکنار شدند و پرونده آنها به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری وزارت نفت ارسال شد.
وی ادامه داد: همچنین قوه قضائیه در تلاش است این فرد را به کشور بازگرداند.
زنگنه درباره این که آیا در مجموعه وزارت نفت مدیر دو تابعیتی وجود دارد، اظهار کرد: من ابزاری برای این که مدیران ۲ تابعیتی را پیدا کنم در اختیار ندارم، اگر وزارت اطلاعات به ما اعلام کند ما بدون شک آنان را برکنار می‌کنیم.
وزیر نفت درباره این‌که شریکان بابک زنجانی برای تسویه بدهی وی اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: در این باره نشستی با قوه قضائیه برگزار شده و شریکان این متهم نفتی ادعا کرده‌اند ما می‌توانیم بدهی‌اش را پرداخت کنیم و مذاکراتی نیز در این باره انجام شده است اما هنوز پولی در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار نگرفته است.
وی درباره وصول درآمدهای نفتی ایران هم اظهار کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت به صورت کامل وصول می شود، فقط نقل و انتقال پول از چین و کمی هم کره جنوبی اندکی سخت است، اما وصول می‌شود.
زنگنه درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی تصریح کرد: ما به دنبال افزایش قیمت نیستیم و سازمان برنامه و بودجه آن را دنبال می‌کند اما این موضوع در کمیسیون انرژی رد شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.