صفحه اصلی / مکانیزم شناسایی و حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه شفاف باشد

مکانیزم شناسایی و حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه شفاف باشد

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی درخصوص مشخص شدن سقف درآمدی حاصل از محل هدفمندی یارانه ها گفت: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه سقف درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها در سال آینده ۳۷هزار میلیارد تومان تعیین شده که بیانگر حذف بخشی از جمعیت یارانه بگیر در کشور است.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی مجلس نیز بررسی می شود و با توجه به اهمیت موضوع اصلاح پرداخت یارانه های نقدی، پیش بینی می شود در این خصوص با حساسیت بیشتری تصمیم گیری شود.
احتمال موافقت مجلس با حذف بخشی از یارانه بگیران مشروط خواهد بود
نماینده مردم شاهرود و میامی ادامه داد: احتمال دارد که مجلس با کاهش سقف درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها، موافقت کند اما این موافقت مشروط به رعایت نکاتی است.
حسینی شاهرودی افزود: ساز و کار حذف دهک های ثروتمند از دریافت یارانه نقدی باید بصورت مشخص تعیین شود همچنین مکانیزم شناسایی اشخاص ثروتمند باید شفاف باشد.
وی در این رابطه ادامه داد: استفاده درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه ها باید مشخص شود چرا که اگر درآمدهای مذکور به سمت هزینه های جاری و بزرگ شدن دولت برود، مجلس با این روند مخالفت می کند.
لزوم تقویت حقوق اقشار ضعیف و بازنشستگان با حقوق کم
حسینی شاهرودی تصریح کرد: باید بخشی از منابع حاصل از حذف یارانه ثروتمندان، صرف تقویت دهک های پایین و اقشار آسیب پذیر جامعه همچنین بازنشستگان با حقوق کم شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید درآمدهای حاصل از محل هدفمندی یارانه ها، بصورت شفاف در جهت حمایت از تولید، اشتغال و صادرات صرف شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.