صفحه اصلی / یادی از بازیگر نقش جوکر به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت وی

یادی از بازیگر نقش جوکر به مناسبت دهمین سالگرد درگذشت وی

دهمین سالگرد درگذشت هیث لجر بازیگر نامدار در حالی برگزار شد که اهالی سینما در شبکه های مجازی و گفتگوهایی از وی یاد کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، اسوشیتدپرس اعلام کرد علاوه بر کریستوفر نولان که دیشب در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی یاد هیث لجر بازیگر سینما را زنده کرد، بازیگران متعددی دیروز در شبکه‌های اجتمای از او نوشتند. وی ۲۲ ژانویه ۲۰۰۸ در ۲۸ سالگی بر اثر ترکیب مضر چند دارو، درگذشت.
نائومی واتس یکی از این بازیگران بود که به یاد لجر نوشت: امروز به این روح زیبا فکر می‌کنیم. ۱۰ سال پیش او این جهان را ترک کرد. او یک چهره اوریجینال واقعی بود. قلب ما همیشه با اوست و یادآور کاریزمای پرقدرتش، طنزش و استعدادش. هیچوقت روح دوست داشتنی او را فراموش نمی‌کنیم.
واتس و لجر از ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ زندگی مشترکی داشتند.
جیک جیلنهال نیز که در جشنواره فیلم ساندنس حضور داشت گفت: فکر می‌کنم هیث به تنهایی به معنی یک عالم، یک عالم آدم بود که طرفدار او بودند و آنهایی که کارهایش را می‌دیدند و از کارهایش تحت تاثیر قرار می‌گرفتند و مردمی که او را شخصا می‌شناختند. او یک نیروی باورنکردنی بود که هنوز جای خالی‌اش محسوس است.
وی افزود: در یک مصاحبه کوتاه سه دقیقه‌ای نمی‌توانی یک دوستی را توصیف کنی.
کریستوفر نولان نیز اسراری از بازی «جوکر» توسط هث لجر ارایه کرد.
ایفای نقش «جوکر» در «شوالیه تاریکی» آخرین بازی لجر بود و شاید محبوب‌ترین بازی وی. نولان از این که چگونه این نقش ایفا شد، اسراری را فاش کرد.
وی گفت: تصویری غیرکارتونی که لجر از جوکر ارایه کرد آوای قوی او بود و فیلم ۶ ماه پس از درگذشت وی اکران شد.
نولان در این باره گفت: او خیلی درباره کاری که می‌خواست بکند با من صحبت می‌کرد، اما در نهایت همه آنها را کنار گذاشت و من سعی می‌کردم تماشاچی کار او باشم و ببینم او چه کار می‌خواهد بکند. اما بخش مهمی از این کار غیرقابل پیش‌بینی بود و فکر می‌کنم می‌خواستیم او ورق‌هایش را بسته نگه دارد و حسش را در سینه‌اش داشته باشد. به همین دلیل او صدایی را که می‌خواست با آن حرف بزند به تدریج به من نشان داد اما همان صدایی که در نهایت حرف زد نبود و ما بعد از شنیدنش گفتیم «اوه، این جوکر است».
کارگردان «شوالیه تاریکی» افزود: ما می‌دیدیم که او چطور دارد این شخصیت را کامل می‌کند، با لباس و گریم و همه چی و من به نوعی در مسیر تکمیل این پروسه بودم و خیلی از آن لذت می‌بردم اما روی صحنه لحظه‌هایی بود که او یک دفعه کار نهایی را مثلا با صدایش انجام می‌داد. نولان در واقع به تیک عصبی و وقفه‌هایی که لجر به این شخصیت اضافه کرد، اشاره دارد.
سازنده «دانکرک» گفت: صدای او واقعا قابل پیش‌بینی نبود. هیچ وقت نمی‌دانستی این مرد می‌خواهد چه کار بکند و این واقعا چیز وحشتناکی درباره او بود.
نولان، دیشب پس از دریافت چند نامزدی برای فیلم «دانکرک» با رادیو بی‌بی‌سی درباره هیث لجر صحبت کرد. وی افزود: لحظه تلخ و شیرینی بود وقتی لجر برنده جایزه بهترین نقش مکمل مرد پس از درگذشتش شد.
نولان گفت: او یک فرد و یک بازیگر فوق‌العاده بود. من افتخار می‌کنم که یاد او را گرامی بدارم.  
خواننده کودی سیمپسون نیز افشا کرد که پس از درگذشت لجر یک خالکوبی روی دستش به یاد وی کرده و بیشترین الهام را از وی گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.