صفحه اصلی / لزوم تلاش مضاعف برای جذب تسهیلات اشتغال در استان کرمانشاه

لزوم تلاش مضاعف برای جذب تسهیلات اشتغال در استان کرمانشاه

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند امروز شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهوری، منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار و تعاون و نجفی، مدیرعامل شهرک های صنعتی ایران در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: طی این جلسه به بررسی ۲ بحث اشتغال روستایی و تسهیلات در نظر گرفته شده برای مناطق زلزله زده می پردازیم.
استاندار کرمانشاه ابراز داشت: الان که در استانه سالگرد انقلاب هستیم مدیران، خدمات و دستاوردهای نظام را به نسل جدید منعکس کنند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از دستاوردها اقدامات عمرانی ماندگار به خصوص در روستاها بود.
این مسئول؛ اشتغال روستایی را یکی از مشکلات عمده دانست و افزود: باید این مشکل را حل و فصل کنیم و در این راستا با حرف زدن نمی توانیم به جایی برسیم.
بازوند گفت: روستاها در بحث اشتعال تفاوت بسیاری با شهرها دارد و سیستم بروکراسی برای آنجا تعریف نشده است.
وی در ادامه اظهار داشت: حدود ۱.۵ میلیارد دلار به امر اشتغال تخصیص داده شده است و با توجه به این اعتبار می شود توسعه پایداری را تعریف کنیم.
وی تلاش وافر جهت جذب این بودجه را در سرلوحه کار قرار داد و ابراز داشت: متاسفانه در این راستا هنوز درگیر بروکراسی هستیم و سامانه ای که برای این امر تعریف شده هنوز ابلاغ نشده و یا هنوز باز نشده است.
استاندار کرمانشاه بیان داشت: حدود ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این مقدار سهم کرمانشاه می شود که با سرعت عمل و دقت بالا باید جذب شود تا انحرافی در توزیع تسهیلات صورت نگیرد.
وی تاکید کرد: جذب این اعتبارات و تسهیلات به راحتی میسر نخواهد بود و نیازمند یک برنامه ریزی و اجماع و همگرایی ویژه میان فرمانداران و دستگاه های مختلف است.
بازوند خاطرنشان کرد: باید دقت کنیم این تسهیلات به درستی و در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه پایدار مصرف شود و از به انحراف کشیده شدن آن اجتناب کنیم.
وی اذعان داشت: فرمانداران برای جذب ۱۰۰۰ میلیارد تومان سهم هر شهرستان هم باید تلاش کنند چرا که کار بسیار سخت است و به این منظور یک مدیر را به عنوان معین پیگر موضوع کنند.
بازوند خاطرنشان کرد: در سال های پس از پیروزی انقلاب کارهای بزرگی در حوزه روستایی انجام گرفته است که ایام دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان این دستاوردها و خدمات به مردم و به ویژه برای نسل جدید است.
وی گفت: متاسفانه علی رغم این خدمات ماندگار هنوز شاهد مهاجرت روستائیان به شهرها و کاهش جمعیت روستانشینان هستیم.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: دلیل اصلی این مهاجرت ها به موضوع اشتغال برمی گردد. چرا که تنها با گازرسانی، برق رسانی و آب رسانی و ایجاد زیرساخت های مخابراتی، نمی توان روستائیان را در روستاها نگه داشت.
وی درون زا بودن و برونگرا بودن را یکی از ویژگی های اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری عنوان کرد که ایجاد توسعه پایدار در روستاها در همین راستا است.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور در نشست ستاد بحران در سرپل ذهاب مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان به مناطق زلزله زده اختصاص دادند که کمک بسیار بزرگی به حوزه کشاورزی و صنعت در بخش روستایی این مناطق است. در این زمینه تقاضا داریم که این مبلغ به صورت جداگانه و قابل پرداخت از طریق بانک های مختلف ابلاغ شود تا کارآفرینان این حوزه بتوانند با سهولت بیشتری از آن بهره بگیرند.
وی افزود: در حوزه صنعت یک کانکس و یک کانتیتر به ارزش ۵ میلیون تومان به صورت بلاعوض از سوی شرکت شهرک های صنعتی در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده در مناطق زلزله زده قرار گرفته است.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.