صفحه اصلی / مذاکرات جابری‌انصاری و میخائیل بوگدانف در مسکو

مذاکرات جابری‌انصاری و میخائیل بوگدانف در مسکو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی که در حال دیدار از روسیه است، ظهر امروز با میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که به مدت سه ساعت در تالار تشریفات وزارت امور خارجه روسیه برگزار شد، دو طرف درباره آخرین تحولات یمن، عراق، لیبی، فلسطین و کنگره گفتگوی ملی سوریه، گفتگو و رایزنی کردند.
میخائیل بوگدانف در ابتدای این دیدار در حضور خبرنگاران رسانه های گروهی تاکید کرد: اوضاع در خاورمیانه و شمال آفریقا با پویایی در حال تحول است و فرایندهای پیچیده ای که بعضا با هم در تناقض هستند، در این منطقه جریان دارد. وی افزود: به همین دلیل برای ما مهم است که ارزیابی ها و پیش بینی های خود از سیر تحولات را با دوستانمان در ایران مبادله کنیم.
بوگدانف با اشاره به اهمیت کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی تاکید کرد: در حال حاضر روسای جمهور، وزراء و معاونان وزرای خارجه و دیگر مقامات ایران و روسیه تعامل و همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند و این بیانگر روابط قوی دو کشور است.
حسین جابری انصاری هم در ابتدای این دیدار گفت: سطح عالی روابط و همکاری های ایران و روسیه و همچنین سرعت و عمق تحولات منطقه و جهان، گفتگوها و رایزنی های دیپلماتیک دو کشور در فواصل کوتاه را به یک ضرورت تبدیل کرده است.
دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: در گفتگوهای امروز درباره مجموعه تحولات منطقه و بطور مشخص عراق، لیبی، فلسطین، سوریه و یمن با یکدیگر گفتگو خواهیم داشت.
جابری انصاری با اشاره به مرگ خاموش ملت یمن در شرائط جنگ و محاصره، گفتگوی جدی برای کمک به پایان جنگ ظالمانه علیه یمن را ضروری دانست و افزود: بحران اشغال فلسطین و بیت المقدس که برای دهه ها ادامه یافته و اینک با اقدامات اخیر آمریکا و اسرائیل تشدید شده، از دیگر موضوعات مهمی است که در گفتگوهای امروز ما مطرح خواهد شد.
جابری انصاری افزود: موضوع سوریه نیز بخش مهمی از رایزنی های ما را در بر می گیرد و فردا نیز در نشست سه جانبه سوچی میان ما و شرکای روس و ترک ایران در روند آستانه ادامه خواهد یافت.
دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های گسترده ایران و روسیه، این رایزنی ها می تواند به حل بحران های جاری در منطقه عربی و بازگشت آرامش و ثبات به این منطقه از جهان کمک کند.
جابری انصاری همچنین بر ضرورت تداوم همکاری های ایران و روسیه در حوزه رویارویی با تروریسم تاکید کرد و افزود: همکاری دو کشور در مبارزه با تروریسم با جدیت ادامه خواهد یافت.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.