صفحه اصلی / سهام «زشگزا» با قیمت ۳۴۹۰ ریال به تابلو معاملات آمد

سهام «زشگزا» با قیمت ۳۴۹۰ ریال به تابلو معاملات آمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرابورس ایران، هفتمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران در آخرین فصل سال به عرضه ۲۰ درصد از سهام شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد اختصاص داشت که طی آن هر سهم این شرکت ۳۴۹۰ ریال کشف قیمت شد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد بهمن‌ماه سال ۹۴ در گروه «زراعت و خدمات وابسته» زیرگروه «کشاورزی و خدمات دامپروری به جز دامپزشکی» پذیرش و پانزدهم دی‌ماه سال گذشته در بازار دوم فرابورس ایران درج نماد شد.
این شرکت با نماد «زشگزا» دارای ۸۰ میلیون سهم است که تعداد کل سهام قابل عرضه آن امروز ۱۶ میلیون سهم معادل ۲۰ درصد بود. در جریان عرضه اولیه به هر کد نیز در نهایت حداکثر ۱۳۰ سهم تخصیص یافت. 
در عرضه «زشگزا»، خریداران امکان ثبت سفارش از مبلغ ۳ هزار و ۴۰۰ ریال تا ۳ هزار و ۵۰۰ ریال را در سامانه معاملات داشتند که در نهایت هر سهم این شرکت ۳۴۹۰ ریال کشف شد.
در سی‌و‌دومین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مهدی صادقی مدیرعامل شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد یکی از دلایل سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در استان چهارمحال بختیاری را استعداد و مزیت این استان در زمینه شرایط اقلیمی و موقعیت جغرافیایی، وجود منابع آبی و همچنین علوفه مرغوب و با کیفیت اعلام کرد و گفت: در حال حاضر شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد جزو واحدهای تجاری فرعی شرکت گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس و واحد تجاری نهایی گروه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.
وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته بخشی از شیر تولیدی این کارخانه به خارج از کشور صادر شده است در خصوص برنامه صادرات برای سال جاری گفت: با وجود ارائه درخواست برخی کشورها همچون افغانستان، کشورهای حاشیه دریای خزر و خلیج‌فارس اما برنامه‌ای برای صادرات شیر در سال جاری نداریم و این تصمیم بنا به آن گرفته شده که گاوهای شیری را بتوانیم به ۳ هزار راس که در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ راس است، افزایش دهیم.
صادقی با بیان اینکه شرکت سال گذشته ۲۰۳ ریال سود به ازای هر سهم محقق کرده است، در خصوص پیش‌بینی سود خالص هر سهم برای سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۹۶ گفت: مقدار EPS هر سهم در بودجه امسال ۴۸۲ ریال پیش‌بینی شده که از این میزان تا پایان شهریورماه ۲۰۶ ریال آن معادل ۴۶ درصد را پوشش داده است.
گفتنی است فرابورس ایران در سال جاری تا کنون میزبان عرضه اولیه سهام شرکت‌های مبین وان کیش، هتل پارسیان کوثر اصفهان، تولید و صادرات ریشمک، لیزینگ ایران شرق، آسیا سیر ارس و شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی بوده و امروز هفتمین عرضه اولیه فرابورس رقم خورد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.