صفحه اصلی / فاز نخست واحد نمکزدایی اهواز متمرکز در آستانه راه اندازی قرار گرفت

فاز نخست واحد نمکزدایی اهواز متمرکز در آستانه راه اندازی قرار گرفت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, با استقرار گروه مهندسی راه اندازی تولید در پروژه احداث واحد نمکزدایی اهواز متمرکز، اقدامات لازم برای راه اندازی این واحد در حال انجام است.
بیژن عالیپور، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در حاشیه بازدید از این پروژه گفت: با راه اندازی واحد نمکزدایی اهواز متمرکز، ظرفیت تولید و فرآورش نفت نمکی در حوزه عملیاتی شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون افزایش می یابد و از افت تولید به میزان قابل توجهی جلوگیری می شود.
وی افزود: هم اکنون گروه های مهندسی راه اندازی در این پروژه مستقر شده اند و در حال آزمایش تجهیزات نصب شده از قبیل مخازن، نمک‎گیرها، برق، ابزار دقیق، ایمنی، خطوط لوله و ماشین آلات فرآیندی هستند تا راه‎اندازی آزمایشی فاز نخست آن طی روزهای آینده محقق شود.
عالیپور با بیان این که واحد نمکزدایی اهواز متمرکز با ظرفیت ۲۲۰ هزار بشکه بزرگترین واحد نمکزدایی کشور محسوب می شود، تاکید کرد: با راه اندازی فاز نخست این پروژه، ظرفیت ۱۱۰ هزار بشکه ای برای فرآورش نفت نمکی ایجاد می شود.
وی تصریح کرد: در این پروژه تجهیزات پیشرفته و با کیفیت بالا نصب شده و الزامات ایمنی و زیست محیطی در بالاترین سطح استانداردهای صنعت نفت و سازمان حفاظت محیط زیست مورد نظر قرار گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.