صفحه اصلی / شهر را دیجیتالی مدیریت کنیم

شهر را دیجیتالی مدیریت کنیم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از بانک ایران زمین، کلان شهری مانند تهران را نمی توان با سیستم های سنتی مدیریت کرد، مدت هاست که زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی در تهران مهیاست.
 فرهاد اینالوئی معاونت فناوری اطلاعات بانک ایران زمین کلان شهری مانند تهران را نمی توان با سیستم های سنتی مدیریت کرد، مدت هاست که زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی در تهران مهیاست.
این زیر ساخت‌ها موجب شده است که از طریق مراکزی همچون دفاتر خدمات شهری، پلیس +۱۰ و … خدمات مطلوب‌تری به شهروندان ارائه گردد اما اینها کافی نیست، شهر الکترونیکی شده است اما باید به سمت دیجیتال شدن شهر حرکت کرد. 
اجازه دهید تفاوت بین شهر الکترونیک و شهر دیجیتال را توضیح دهم.
 در شهر الکترونیک خدمات بطور مکانیزه و با استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و از طریق کانال‌های مختلف مانند دفتاتر و سایت‌های اینترنتی در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد اما آنچه در یک شهر دیجیتال مدنظر است دسترسی آزاد به اطلاعات برای شهروندان است. اطلاعات بسیار زیادی در خصوص مکان‌های تجاری، اداری، آموزشی، فرهنگی، تفریحی و … در اختیار شهرداری تهران است که می تواند آزادانه در دسترس بخش خصوصی قرار گیرد. بخش خصوصی با دسترسی به این اطلاعات و پردازش آنها می‌تواند انواع خدمات را به شهروندان ارائه نماید. 
 در این صورت، ارائه خدمات می‌تواند هم از طریق شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته به آنها و هم از طریق شرکت‌های فعال و نوآور اتفاق افتد و از آنجایکه "شهروند" در مرکز ارائه خدمات قرار می‌گیرد، خدماتی که نیاز واقعی او است را دریافت خواهد کرد.
این نیازها می تواند از طریق بخش خصوصی و با توجه به دسترسی به اطلاعات و زیرساخت سرویس مهیا گردد.
 شهرداری می‌تواند با فراهم کردن زیر ساخت‌ها، شرایط را برای دیجیتالی نمودن خدمات شهری به شهروندان فراهم نماید.
 شهرداری می تواند با فراهم کردن زیر ساخت‌ها، شرایط را برای دیجیتالی نمودن خدمات شهری به شهروندان فراهم نماید.
با ذکر مثال موضوع را روشن تر می کنم:
فرض کنید شهرداری نقشه دیجیتالی شهر تهران و اطلاعات مراکز خدماتی و آخرین وضعیت ترافیک را در اختیار قرار دهد. در این صورت امکان ارائه نرم‌افزارهای مسیر یاب مختلف و نرم‌افزارهایی که بتواند در پیدا کردن محل دیافت خدمت به شهروندان کمک کند مهیا شود.
همچنین امکان ارزیابی خدمات از طریق مشارکت شهروندان میسر می‌شود. این موضوع به کاهش نیروهای بازرسی شهرداری و مانیتورینگ آنلاین خدمات استفاده کننده منجر می گردد.
 استفاده گسترده شهروندان از تلفن‌های همراه هوشمند و شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند که دیجتال کردن شهر باعث کاهش تردد، ترافیک، آلودگی و در نهایت هزینه‌های اداری شهر شود.
 این اقدامی است که می‌تواند در راستای توسعه همه جانبه کشور و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در مدیریت جدید شهر تهران اجرایی گردد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.