صفحه اصلی / تامین اجتماعی بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد

تامین اجتماعی بیش از ۵۹۸ میلیارد ریال کمک هزینه ازدواج پرداخت کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان تامین اجتماعی، بر اساس اعلام دفتر آمار و محاسبات اقتصادی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، همچنین پنج هزار و ۶۶۶ میلیارد و ۶٣١ میلیون ریال در قالب تعهدات کوتاه مدت به بیمه شدگان و مستمری بگیران در ۶ ماه نخست سال جاری پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، شرط دریافت کمک هزینه ازدواج برای زوج های جوان داشتن ۷۲۰ روز سابقه بیمه پردازی قبل از تاریخ عقد دائم آنان است.
براساس این گزارش، از مجموع هزینه های کوتاه مدت یک هزار و ۴٨٢ میلیارد و ٣٢٧ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری غیر ناشی از کار و ١۴١ میلیارد و ١۴٧ میلیون ریال در بخش غرامت دستمزد بیماری ناشی از کار هزینه شده است.
تامین اجتماعی اعلام کرد؛ همچنین یک هزار و ٣١۶ میلیارد و ۴۴ میلیون ریال به عنوان استراحت ایام بارداری از سوی سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان در همین مدت پرداخت شده است.
بر اساس این گزارش، در شش ماه اول سال جاری، بابت کمک هزینه فوت و کفن و دفن ١٧١میلیارد و ١٩٧میلیون ریال و بابت هزینه سفر و فوق العاده همراه ٣٧ میلیارد و٧٧۴ میلیون ریال هزینه شده است.
همچنین، در همین مدت ١۶۶میلیارد و ١٨٢میلیون ریال برای کمک هزینه پروتز و اروتز پرداخت شده و در همچنین بخش غرامت نقص عضو مقطوع ١٧ میلیارد و ٧۴٧میلیون ریال و در بخش سایر کمک ها یک هزار و ۵۴٨ میلیارد و ٣۶١ میلیون ریال هزینه شده است.
سازمان تامین اجتماعی ۴۲ میلیون بیمه شده دارد که ۱۴ میلیون آن بیمه شده اصلی، حدود ۳ میلیون نفر مستمری بگیر و بازنشسته و مابقی افراد تحت تکفل آنان هستند و ۱۸ نوع خدمت درمانی و بیمه ای از سازمان دریافت می کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.