صفحه اصلی / بیش از ۳۳ هزار قلم تجهیزات پزشکی قاچاق کشف شد

بیش از ۳۳ هزار قلم تجهیزات پزشکی قاچاق کشف شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  سرپرست روابط عمومی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از کشف و توقیف ۳۳ هزار و ۵۷۱ قلم تجهیزات پزشکی قاچاق به وزن تقریبی ۱۵۰۰ کیلوگرم و ارزش بیش از ۱۹۲ میلیارد ریال خبر داد.
«رضا بهشتی زاده»  افزود: این اقلام از یک شبکه فعال در توزیع قاچاق تجهیزات پزشکی (شامل پیچ و پلاک درون اندامی، پروتز و غیره) توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در معاونت اطلاعات اقتصادی وزارت اطلاعات شناسایی و ۱۳ آذرماه در عملیات ضربتی کشف شد.
وی با بیان اینکه کالاهای توقیف شده به سازمان اموال تملیکی تحویل داده شده است، افزود: بسیاری از کالای توقیف شده فاقد استانداردهای لازم هستند و در صورت استفاده از آنها، خسارت های مالی و جانی زیادی متوجه بیماران می شد.
به گفته این مسئول، در این پرونده تعداد هشت نفر از متهمان اصلی دستگیر و تحویل مقام های قضایی شدند.
بهشتی زاده تصریح کرد: در هشت ماهه امسال ۷۵۲ هزار قطعه تجیزات پزشکی به ارزش ۱۵۱ میلیارد ریال کشف شده که در همسنجی با مدت مشابه پارسال یعنی یک میلیون ۵۰۰ هزار قطعه تجهیزات پزشکی قاچاق و ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال کاهش نشان می دهد.
قاچاق کالا یکی از مهمترین معضلات اقتصاد است که در دولت یازدهم میزان آن در سال ۱۳۹۵ نسبت به سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰ درصد کاهش داشت و از ۲۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ به حدود ۱۳ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۵ کاهش یافت.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.