صفحه اصلی / بازنگری طرح توسعه و عمران شهر کمیجان در استان مرکزی

بازنگری طرح توسعه و عمران شهر کمیجان در استان مرکزی

به گزارش کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، مجید شارقی با اعلام این خبر افزود:
با توجه به ضرورت بازنگری در طرح‌های توسعه که هر ۱۰ سال یک‌بار صورت می‌گیرد طرح جامع شهر کمیجان نیز با ملاحظه ساختار سنی جمعیت مبتنی بر سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ بازنگری شده است. با عنایت به آمار رسمی از جمعیت ۸۷۷۶ نفر ساکن در شهر کمیجان، معادل ۲۴/۱ درصد جمعیت زیر ۱۵ سال، ۶۸/۲ درصد در سنین ۱۵ تا ۶۴ سال و ۷/۸ درصد در گروه سنی ۶۵ سال و بیشتر قرار دارند و به استثنای گروه سنی کمتر از ۱۵ سال، در تمامی گروه‌های سنی تعداد زنان بیشتر از مردان است که با توجه به الگوهای جمعیتی و مقاطع سنی اهمیت برنامه‌ریزی و تأمین، خدمات رفاهی، تفریحی، آموزشی و سایر خدمات و همچنین ساماندهی کالبدی شهر در قالب طرح توسعه عمران آشکار می‌شود.
شارقی افزود: مجموع مساحت شهر در محدوده مصوب طرح قبلی، برابر ۳۳۸/۸۴ هکتار است که حدود ۵۳/۶۵ درصد آن را اراضی شهری و حدود ۴۶/۳۵ درصد بقیه را اراضی با کاربری غیرشهری تشکیل می‌دهند. سطح کل کاربری‌های خدمات عمومی به استثنای کاربری‌های تجاری ۱۵/۲۷ درصد از کل مساحت کاربری‌های شهری می‌باشد.
گفتنی است این طرح توسط مهندسین مشاور شرکت طرح نقش آمایش مورد بازنگری قرار گرفته و در مرحله بعدی طرح تفصیلی با الهام از طرح جامع، در دستور کار قرار گرفته و کاربری‌ها، عرض معابر، تعداد طبقات، سطح اشغال و نحوه استقرار تدقیق و به همراه ضوابط اجرایی تهیه و ارائه می‌شود.​

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.