صفحه اصلی / کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت در سال ۹۷

کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی بیمه سلامت در سال ۹۷

به گزارش کسب و کار مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران گفت:از مجموع جمعیت ۹۴۸ هزار نفری استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۶۳۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که خدمات مناسب این بیمه موجب رضایتمندی ۹۶ درصدی مردم شده است.
صفر فرامرزی افزود: ۱۹ هزار و ۱۹ نفر از بیماران خاص، ۴۸۵ هزار نفر از جمعیت روستائیان، عشایر و جمعیت شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان می باشند.
مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره به مشکلات قابل توجه این سازمان گفت: کاهش ۶ هزار میلیارد تومانی بودجه بیمه سلامت در سال ۹۷ باعث ایجاد مشکلات فراوانی و از جمله تحمیل هزینه های درمان بر بیمه شدگان این سازمان می باشد و این کاهش بودجه ناشی از مشکلات تأمین اعتبار و تخصیص سازمانی است.
وی افزود:در صورتی که این کاهش بودجه اعمال شود عملا خدمات دهی این سازمان به بیمه شدگان بسیار کمتر خواهد شد.
فرامرزی با اشاره به کمک های نمایندگان استان و استاندار چهارمحال در زمینه جبران کاهش بودجه سال ۹۷ گفت: از نمایندگان استان انتظار می رود در کمسیون تلفیق مجلس در خصوص کسری بودجه کمک های لازم را به این سازمان داشته باشند.
مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به مطالبات موسسات طرف قرارداد این سازمان افزود: کلیه بدهی های موسسات طرف قراداد این سازمان تا پایان سال ۹۵ تسویه شده است و چهارمحال و بختیاری جزء استان های پیشرو در این زمینه می باشد.
وی با اشاره به نسبت درآمد به مصارف این سازمان در سال جاری گفت: درآمد این سازمان در سال ۹۶ حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده در حالی که پرداختی های سازمان بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان بوده است که به عبارتی ۹۵ درصد از پرداختی ها از دولت تأمین و تنها ۵ درصد از جیب مردم پرداخت می شود.
فرامرزی با اشاره به برنامه های سازمان تا پایان سال جاری گفت: سطح بندی خدمات نظام ارجاع،اکترونیکی کردن پرونده سلامت، رفع همپوشانی با تأمین اجتماعی، بازنگری خدمات سلامت، عضو گیری همیاران سلامت که تا کنون ۳۴۱ نفر در سطح استان عضو شده اند، از جمله برنامه های این سازمان تا پایان سال ۹۶ می باشد.
مدیر کل بیمه سلامت استان با اشاره طرح آزمون وسع در سال جاری گفت: این طرح توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد انجام و افراد که از بضاعت کمتری برخوردار هستند شناسایی و توسط بیمه سلامت استان اجرایی و خدمات دهی می شود.
وی افزود: با اجرای طرح آزمون وسع بیمه شدگانی که از بضاعت مالی مناسبی برخوردار هستند از پوشش بیمه سلامت خارج می شوند و می توانند با پرداخت سالیانه ۲۴۰ هزار تومان تحت پوشش بیمه ایرانیان درآیند.
فرامرزی در ادامه عنوان کرد: با وجود کمبود بودجه ای این سازمان نه تنها اقلام دارویی تحت پوشش این بیمه کم نشده بلکه افزایش داشته و در حال حاضر ۴۳۶ اقلام دارویی تحت پوشش این سازمان می باشد.
مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری در پایان خاطر نشان کرد: مشاورانی که در سازمان بیمه سلامت مستقر هستند، آمادگی راهنمایی و مشاوره به افراد در خصوص انتخاب پزشک و درمان بیماری خود را دارند.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.