صفحه اصلی / قشم پیشتاز تولید محصولات دریا محور

قشم پیشتاز تولید محصولات دریا محور

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  فرینا، حامد عبدالهی در جمع خبرنگاران، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با حمایت از سرمایه گذاران بویژه بومیان جزیره شرایط ارزشمندی را در زمینه تولید محصولات دریا محور و آبزی پروری در این منطقه ایجاد کرده است.
به گفته او، نخستین برداشت ماهی های سی باس (Seabass) از شش قفس پرورش ماهی در  آب های این جزیره به ارزش بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از اواخر دی ماه جاری آغاز خواهد شد.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: پیش بینی می شود در مرحله نخست برداشت از ماهی های سی باس در  قشم حدود ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن از این ماهی ها با وزن تقریبی ۴۰۰ تا ۶۰۰ گرم از ۶ قفس پرورشی برداشت شود.
وی اعلام کرد: شرکت طلایه داران امین قشم به عنوان یکی شرکت های تحت حمایت سازمان منطقه آزاد اواسط خرداد ماه امسال  ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی سی باس با وزن ۲۰ تا ۴۰ گرم از استان بوشهر با هدف ذخیره سازی در شش قفس خریداری کرد.
عبدالهی اعلام کرد: با گذشت هفت‌ماه از ذخیره سازی بچه ماهی ها در شش قفس دریایی در جزیره قشم هم اینک ارزش تقریبی این ماهی های پرورش یافته در قفس های دریایی در حدود ۲۵ میلیارد ریال برآورد می شود.
به گفته او،  این محصولات دریایی علاوه بر صادرات برای مصرف داخلی هم مصرف می شود.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم  اظهار داشت: دوره بعدی پرورش ماهی های سی باس از اواسط اسفند ماه سال جاری با ذخیره سازی حدود ۶۵۰ هزار قطعه بچه ماهی در ۱۲ قفس دریایی آغاز خواهد شد.
وی افزود: در این طرح بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته و در حال حاضر ۱۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.
جزیره قشم با یکهزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و بهترین پتانسیل پرورش محصولات دریایی در جنوب کشور را به خود اختصاص داده است.
در برنامه ششنم توسعه کشور از مجموع ۲۰۰ هزار تن تولید ماهی در قفس سهم جزیره قشم ۸۴ تن منطور شده و این رقم نشان از ظرفیت بسیار بالای این‌ منطقه در بخش تولید محصولات دریا محور دارد.
 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.