صفحه اصلی / اسباب بازی‌های اینترنتی تهدیدی برای کودکان

اسباب بازی‌های اینترنتی تهدیدی برای کودکان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به گفته کارشناسان و متخصصان حوزه امنیت سایبری  با اینکه شبکه آژانس فدرال استفاده و فروش این دسته از اسباب بازی های مجهز به اینترنت را در سراسر جهان ممنوع و متوقف اعلام کرده است، اما هنوز هم این اسباب بازی‌ها کمابیش در بسیاری از کشورها طرفدار داشته و به فروش می رسند.
این کارشناسان بر این باورند که اسباب بازی‌های مجهز به اینترنت قادر هستند اطلاعات متعددی از کودکان نظیر موقعیت مکانی و صداهای اطراف آنها را شنود و جاسوسی کنند و به عبارتی دیگر، شرکت‌های سازنده این اسباب بازی‌ها با مجهز کردن آنها به اینترنت، اسباب بازی کودکان را هک می کنند تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی از آنها را به سرقت ببرند.
در ژانویه سال جاری میلادی ۲۰۱۷ بود که آژانس فدرال در ایالات متحده آمریکا در خطاب به پدر و مادرها اعلام کرد تمامی اسباب بازی‌های مجهز به اینترنت کودکانشان را از آنها گرفته و سپس به طور کلی منهدم و نابود کنند.
حالا گزارش‌های جدیدی در ماه دسامبر سال جاری منتشر شده است که حاکی از آن است که هکرها با نفوذ و دسترسی به اسباب بازی‌های کودکان از طریق اینترنت، توانسته‌اند میکروفون آن را فعال کرده و با کودک مکالمه کنند و همچنین صداهای محیط اطراف را ضبط و ثبت کرده اند.
این گزارش‌ها موج جدیدی از نگرانی‌های خانوادگی و کمپین‌های حامی خانواده و کودکان را ایجاد کرده است چراکه بدین وسیله کودکان در معرض دزدیده شدن و یا سوءاستفاده‌های رفتاری و جنسی بیشتری قرار خواهند گرفت.
بر این اساس به والدین تذکر داده شده که باید دقت و توجه بیشتری در خریداری اسباب بازی و استفاده از تکنولوژی های روز جهان برای فرزندان خود کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.