صفحه اصلی / مردم باید با آموزش از واسطه گری به سمت بورس جذب شوند

مردم باید با آموزش از واسطه گری به سمت بورس جذب شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران با بیان اینکه آموزش تخصصی و عملی باید همراه با دانش روز باشد، گفت: از طریق فرهنگ سازی، می توان افراد را از بازار ارز و واسطه گری به بازار سرمایه جذب کرد.
یک فعال بازار سرمایه: مردم باید با آموزش از واسطه گری به سمت بورس جذب شوند
سعید اسلامی بیدگلی دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران در نشست آکادمی بورس در خصوص اهمیت برگزاری رقابت های معامله‌گری آزاد، گفت: در ایران برای رشد کردن وجود رابطه یا رانت تا حدودی ضروری است، اما برگزاری این رقابت ها سبب می شود تا افراد گمنام، اما توانمند در بازار سرمایه شناسایی شده و به کار گرفته شوند.
وی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی در بورس، بیان داشت: فرهنگ سازی، آموزش، افزایش سطح تحلیل ها و استعداد یابی از جمله اهداف برگزاری این رقابت هاست.
اسلامی بیدگلی ادامه داد: آکادمی بورس علاوه بر استعدادیابی می‌تواند شور و نشاطی به فضای خشک بازار سرمایه بیاورد و زمینه را برای خودنمایی کسانی که ادعای داشتن استراتژی فعالیت در بورس ایران را دارند، فراهم می‌کند؛ بنابراین تمامی فعالان بازار هم می‌توانند در این اتفاق سهیم شوند.
محمودرضا خواجه‌نصیری مدیرعامل تامین سرمایه تمدن نیز در این نشست گفت: این رقابت ها، ابزاری برای رشد بازار سرمایه و تربیت و شناسایی نیروهای جوان و متخصصی در بوس است.
این کارشناس بازار سرمایه با یادآوری لزوم تخصص در بازار سرمایه، افزود: علاوه بر آموزش های دانشگاهی باید به کار عملیاتی نیز پرداخت، برخی از اساتید در زمینه های آکادمی و دانشگاهی از مدارک و دانش خوبی برخوردار هستند، اما در بازار سرمایه موفق نبوده اند.
این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد: نفرات برگزیده علاوه بر دریافت جایزه، در نهادهای مالی نیز استخدام می شوند.
به گزارش ایرنا، رقابت های تخصصی ترند چلنچ (trade challenge) که سال‌های طولانی است که در سایر کشورها برگزار می شود، قرار است برای نخستین بار در ایران نیز راه اندازی شود.
در پایان مرحله اول، ۵۰ نفر و در پایان مرحله دوم ۱۰ نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب می شوند.
نشست تخصصی «آکادمی بورس» با حضور شورای اعضای سیاست‌گذاری شامل سعید اسلامی بیگدلی، دبیر کل کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، روح‌الله حسینی مقدم، معاون شرکت بورس تهران و محمودرضا خواجه نصیری، مدیر عامل تامین سرمایه تمدن شامگاه گذشته، شد.
شاخص بورس در ماه های اخیر با سرعت، روند صعودی را دنبال کرده است به طوری که از کانال ۸۵ هزار واحد در پایان شهریور ماه در روزهای اخیر به کانال ۹۸ هزار وارد شد که در طول تاریخ ۵۰ ساله فعالیت بورس، بی سابقه بوده است.
درباره علت رشد شاخص عوامل مختلفی بیان می شود که از مهمترین آنها می توان به رشد قیمت نفت، افزایش قیمت فلزات اساسی در بازارهای جهانی و افزایش نرخ دلار در داخل کشور اشاره کرد.
از مسایل مهم در دوران رونق و رشد شاخص بورس، ایجاد فضای هیجانی در بورس است به طوری که برخی افراد بدون آشنایی کامل از نحوه معاملات وارد فرایند خرید و فروش می شوند که ممکن است با زیان های سنگین مواجه شوند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.