صفحه اصلی / طرح توان افزایی پنج هزار زن و دختر سوادآموز در حال انجام است

طرح توان افزایی پنج هزار زن و دختر سوادآموز در حال انجام است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مشاور امور زنان و خانواده سازمان نهضت سوادآموزی گفت: یکی از طرح های مشترک با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری حمایت از زنان و دختران روستایی و عشایر برای توان افزایی پنج هزار سوادآموز زن و دختر است که این طرح اکنون در حال انجام است.
 خدیجه رسولی روز دوشنبه در نشست با مشاوران و مدیران کل امور بانوان وزارتخانه ها و استانداری های سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگی نهضت سواد آموزی افزود: طرح های خوبی در سه سال گذشته با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داشتیم که تاکنون اقدامات خوبی برای این موضوع انجام شده است. 
وی به تاریخچه سواد در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ١٣١۵قبل از انقلاب اسلامی، کلاس های آموزشی اکابر برای اولین بار دایر می شود و فقط مردان اجازه حضور داشتند و از سال ١٣١۵ تا ١٣٣۵ از هر ١٠٠ زن یک زن باسواد بودند.
وی تصریح کرد: در سال ١٣۵۵ حدود ۴٨،۵ درصد باسواد در گروه سنی زیر ۵٠ سال داشتیم که اختلاف سواد در زنان و مردان در سهرها ٢٣،۴ درصد و در روستاها ٣۴،٩ درصد بوده است.
رسولی اضافه کرد: در دی ماه سال ١٣۵٨ با فرمان امام خمینی (ره) آمارها سال به سال تغییر کرد و سال ٧۵ آمار باسوادی در افراد زیر ۵٠ سال به ٨٠ درصد، در سال ١٣٨۵ به ٨٨،٨ درصد و در سال ١٣٩۵ به ٩٣،۴ درصد در گروه سنی ١٠ تا ۴٩ سال رسیده است.
وی اظهار داشت: آمار موجود و اختصاص ٨٠ درصد فعالیت های دختران و زنان نشان دهنده موضوع عدالت جنسیتی و استقبال از فرمان امام راحل است.
رسولی اضافه کرد: ما همچنان نیازمند تدبیر هستیم و امیدواریم با یک عزم ملی بتوانیم در این راه قدم های مستحکمی برداریم.
به گفته وی، تمام تلاش سازمان نهضت سوادآموزی ارتقای فعالیت های این سازمان است و از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
نشست یک روزه مشاوران وزرا و مدیران کل امور بانوان وزارتخانه ها و استانداری های سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگی نهضت سواد آموزی با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، محسن حاجی میرزایی دبیر هیات دولت و علی باقرزاده رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در حال برگزاری است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.