صفحه اصلی / سوادآموزی باید با نگاه ملی دیده شود

سوادآموزی باید با نگاه ملی دیده شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با طرح این پرسش که باید برای مساله سواد چکار کنیم؟ گفت: مساله سوادآموزی باید با نگاه ملی دیده شود و برای رفع شاخص های مرتبط با بی سوادی زنان باید همت جدی داشته باشیم البته در حال حاضر رشد باسوادی امیدبخش است.
معصومه ابتکار روز دوشنبه در نشست با مشاوران و مدیران کل امور بانوان وزارتخانه ها و استانداری های سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگی نهضت سواد آموزی افزود: اگر درست برنامه ریزی شود ما می توانیم بی سوادی را به ویژه در میان بانوان کاهش دهیم.
وی اظهار داشت: ما سواد و آموزش خواندن و نوشتن را دریچه ای به سمت فهم، درک و نقد مسائل می دانیم. چون امروز اطلاعات غلط وجود دارد و اگر قدرت تشخیص و فهم نداشته باشیم ممکن است دچار مشکل شود و سواد در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.
وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در حوزه بانوان و دختران جوان و خانواده، بحث ارتباطات و داشتن سواد پله اول برقراری ارتباطات صحیح است.
ابتکار تاکید کرد: یکی از معضلات برای خانواده و زنان نحوه ارتباط صحیح با طبیعت و محیط زیست و بهره گرفتن صحیح از طبیعت است. البته خلاقیت هم بسیار مهم است و گاهی اوقات آن را به حساب نمی آوریم در حالی که خلاقیت موجب توسعه و پیشرفت می شود.
وی با بیان اینکه سوادآموزی با دیجیتال گره خورده است، افزود: در این زمینه باید خیلی تلاش کنیم و توان افزایی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: سازمان نهضت سوادآموزی ٣۵ عنوان کتاب درباره مهارت های زندگی دارند بسیار کار مهمی است و اینکه نگاه علمی دارند نیز قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: با همکاری سازمان نهضت سوادآموزی برای آموزش کودکان بازمانده از تحصیل و سوادآموزی زنان روستایی کارهایی را دنبال می کنیم و انتظار داریم این نگاه در دستگاههای دولتی با تمام تلاش پیگیری شود.
ابتکار ادامه داد: در رتبه بندی بین المللی شکاف جنسیتی به دلیل مولفه های خاص، ایران موقعیت خوبی ندارد و باسوادی زنان در این زمینه می تواند کمک کند.
به گفته وی، شتاب زنان در این ۴٠ سال برای رفع بی سوادی خیلی قوی بوده است و امیدواریم با هم افزایی و بکارگیری ظرفیت ها، فضا را برای جذب افراد فراهم کنیم.
وی اظهار داشت: در چند استان مشکل حاد داریم و باید تمرکز و برنامه ریزی ها در این مناطق بیشتر باشد و ایجاد انگیزه کنیم و شرایط نهضت سوادآموزی استمرار پیدا کند.
ابتکار اضافه کرد: ما امروز موضوع سند توسعه زنان و خانواده استان ها را در برنامه خواهیم داشت تا این سند با نگاه جامع و براساس شرایط هر استان اجرا شود.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: طرح تاب آوری از برنامه های مهم دولت یازدهم بوده است و باید ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه برای زنان سرپرست خانوار نیز تقسیم کار ملی داریم، افزود: باید با رصد کارها این موضوع نیز به صورت جدی پیگیری شود.
ابتکار با بیان اینکه دختران و بانوان ما احساس می کنند که نگاه دین به آنها کامل و جامع نیست و تبعیض آمیز است، گفت: ما ناتوان بودیم تا این تعالیم را به زبان امروز برای فرزندان مان بگوییم و قرآن ضد تبعیض است و نگاه متعالی دارد و به دختران و زنان بها می دهد.
نهضت سوادآموزی هفتم دی ماه سال ۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.
نشست یک روزه مشاوران وزرا و مدیران کل امور بانوان وزارتخانه ها و استانداری های سراسر کشور در محل مجتمع فرهنگی نهضت سواد آموزی در حال برگزاری است.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.