صفحه اصلی / پیش‌بینی اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی برای تسریع در ساخت جاده جدید سنندج – مریوان

پیش‌بینی اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریالی برای تسریع در ساخت جاده جدید سنندج – مریوان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد اظهار کرد: اعتبار در نظر گرفته شده در بودجه سال ۹۷ برای تسریع در ساخت جاده سنندج – مریوان ۹۰ میلیارد ریال بود که با مساعدت نمایندگان عضو کمیسیون برنامه و بودجه با هدف توجه به زیرساخت‌های شهرستان مریوان به ۲ برابر افزایش پیدا کرد.
وی افزود: اگر چه در سال‌های قبل مشکل اصلی این طرح مربوط به جذب اعتبارات بود اما در یک سال اخیر اعتبارات قابل‌توجهی به آن اختصاص داده و بیش از ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار آن تخصیص یافت.
نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون عملیات تکمیل جاده ارتباطی سنندج – مریوان با پیگیرهای انجام شده از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و تبدیل به یکی از فعال‌ترین طرح‌های عمرانی کشور شده است.
مرادی تأکید کرد: تونل باغان در این مسیر به طول تقریبی ۲ کیلومتر یکی از ۱۰ تونل برتر بین‌شهری کشور است که هم‌اکنون فعال است و در صورت عدم ریزش تونل و با توجه به قول مساعد پیمانکار، طی ۲ سال آینده جاده سنندج – مریوان افتتاح و زیر بار ترافیک قرار می‌گیرد.
وی گفت: اگر چه امسال اعتبارات طرح‌های عمرانی در کشور نسبت به سال گذشته از ۳۰ تا ۴۸ درصد کاهش یافته است اما اعتبارات طرح‌های عمرانی شهرستان‌های مریوان و سروآباد کاهش نیافت و بالعکس افزایش نیز یافته است.
مرادی اضافه کرد: جاده یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه است بنابراین توجه به راه ارتباطی سنندج – مریوان باعث توسعه و رونق اقتصادی منطقه می‌شود و با افتتاح این طرح مسیر فعلی از ۱۳۰ کیلومتر به ۹۵ کیلومتر کاهش پیدا خواهد کرد.
به گفته وی، همچنین با افتتاح تونل باغان شاهد کاهش مسافت ۱۸ کیلومتری پیچ و خم‌های گردنه باغان در طول این مسیر ارتباطی خواهیم بود.
وی افزود: با توجه به اینکه جاده مریوان – سنندج در طرح ملی دارای عنوان راه اصلی سنندج – مریوان است پیگیر اصلاح این موضوع هستیم که امیدواریم در آینده نزدیک با تغییر این عبارت شاهد بهسازی و چهارخطه شدن مسیر مریوان – سنندج باشیم.
نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امروزه شاهد تصادفات زیادی در مسیر فعلی مریوان – سنندج هستیم که خسارت جانی و مالی زیادی را به بار می‌آورد ضمن اینکه روزانه بیش از ۳۰۰ تانکر حامل مواد سوختی از این مسیر تردد می‌کنند که از طریق نیز درآمدی عاید منطقه نمی‌شود لذا با ایجاد جاده جدید مریوان – سنندج تصادفات و هزینه‌های مالی و جانی به حداقل می‌رسد و نقاط حادثه‌خیز جاده قبلی نیز بهسازی خواهد شد.
وی از همکاری وزارت راه و شهرسازی به‌ویژه شخص وزیر که ۲ بار به استان کردستان سفر کرده و از جاده در دست احداث مریوان – سنندج بازدید کرده‌اند، استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان، راه و شهرسازی مریوان، نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی به خاطر تلاش برای اجرای این طرح تقدیر کرد

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.