صفحه اصلی / بیش از یک هزار هکتار بافت مسکونی جنوب کرمان فرسوده است

بیش از یک هزار هکتار بافت مسکونی جنوب کرمان فرسوده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی شبانگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در پنجمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان افزود: ۲۱ درصد مردم جنوب کرمان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند.
وی به احیای بافت‌های فرسوده در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: ۲ شهرستان جیرفت و کهنوج در زمینه بافت‌های فرسوده و بازآفرینی شهری در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار دارد.
وی گفت: ۹ محله بافت فرسوده در جیرفت شناسایی و تاکنون پنج محله این شهرستان در ستاد بازآفرینی استان تأیید و طرح‌های آن نیز آماده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان با اشاره به سکونتگاه‌های غیررسمی جنوب کرمان افزود: فقط یک سکونتگاه غیررسمی در محله حسین‌آباد شهرستان جیرفت وجود دارد که برای رفع این مشکل در طرح بازآفرینی به آن توجه شده است.
وی با بیان اینکه در شهرستان کهنوج چهار محله برای وجود سکونتگاه‌های غیررسمی تأیید شده است، گفت: در زمینه رفع این مشکل نشستی با فرماندار این شهرستان برگزار و مقرر شد مبلغی از اعتبارات استانی برای این بخش در نظر گرفته شود.
ساردوئی گفت: ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه و ۳۲۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی در جنوب کرمان در حال ساخت است.
وی افزود: ۶۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته در دولت تدبیر و امید در جنوب کرمان ساخته شد که این عملکرد خوبی در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها در روستاها است.
وی به فعالیت جهادی اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان در محورهای جیرفت به بافت و جیرفت به سه‌راهی بم اشاره کرد و گفت: ۴۸ کیلومتر از محور جیرفت به سه‌راهی بم در حوزه استحفاظی این اداره کل است که در دولت تدبیر و امید ۲۵ کیلومتر این مسیر ۲ بانده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان تصریح کرد: ۲۳ کیلومتر از محور جیرفت به سه‌راهی بم در حال ۲ بانده شدن است که برای تکمیل این طرح به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با وعده پیمانکار ۶ کیلومتر این مسیر تا شهریورماه امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.
محورهای مواصلاتی هفت شهر جنوب کرمان هفت هزار و ۳۵۰ کیلومتر طول دارد که شامل ۲۰۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۶۱ کیلومتر راه اصلی و ۷۷۲ کیلومتر راه فرعی آسفالته است.
۲۸ هزار کیلومتر راه همسنگ در استان کرمان وجود دارد که ۲.۲ درصد راه‌های کل کشور را شامل می‌شود که هشت هزار کیلومتر آن در هفت شهر جنوبی استان قرار دارد.
جنوب استان در کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.