صفحه اصلی / مجلس با بررسی با اولویت طرح تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری مخالفت کرد

مجلس با بررسی با اولویت طرح تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری مخالفت کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز-یکشنبه- مجلس شورای اسلامی با ۱۰۴ رای موافق، ۷۰ رای مخالف، ۲ رای ممتنع از ۲۲۸ نماینده حاضر با تقاضای اولویت طرح تشکیل کمیسیون ویژه گردشگری،میراث فرهنگی و صنایع دستی مخالفت کردند.
پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس به عنوان طراح این طرح گفت: از آنجا که درآمدزایی صنعت گردشگری می تواند بسیار بیشتر از درآمدهای نفتی و قابل اتکاتر از آن باشد پیشنهاد رسیدگی اولویت دار کمیسیون ویژه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی را مطرح کردیم.
وی افزود: در برنامه ششم توسعه گسترش گردشگری از اولویت برخوردار است از این رو ما باید بررسی آن را در دستور کار مجلس قرار دهیم.
محسن کوهکن نماینده لنجان در مجلس در مخالفت با این تقاضای اولویت گفت: بررسی این طرح هیچ اولویتی ندارد، به جای اولویت دادن به این درخواست بهتر است تکلیف پرداخت حقوق کارکنان فولاد و بازنشستگان را در اولویت قرار دهیم.
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در موافقت با اولویت بررسی این طرح گفت: در همه کشورهای دنیا گردشگری به عنوان یک موضوع مهم در اقتصاد در نظر گرفته می‌شود، در ایران نیز در قالب مواد ۹۷ تا ۱۰۰ لایحه قانون برنامه ششم توسعه اهدافی برای رونق گردشگری به تصویب رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر در سال ۱۰ میلیون نفر به خارج از کشور سفر می کنند در حالی که سه میلیون نفر گردشگر به کشور سفر می کنند، از این رو تشکیل کمیسیون ویژه نیز در اقتصاد و فرهنگ گردشگری می تواند تاثیرگذار باشد.
 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.