صفحه اصلی / نیاز به احداث ۷۶۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل داریم

نیاز به احداث ۷۶۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل داریم

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  روابط عمومی راه و شهرسازی استان اردبیل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در برنامه گفت و گوی ویژه خبری که به مناسبت هفته حمل‌ونقل از شبکه استانی سبلان صدا و سیمای مرکز اردبیل پخش شد ضمن تبریک ۲۶ آذر روز حمل‌ونقل و ۱ دی‌ماه روز راهداری بر راهداران تلاشگر، پرسنل حمل‌ونقل، پلیس‌راه و هلال‌احمر که با زحمات شبانه‌روزی در راه‌های استان تلاش می‌نمایند تا شرایط ایمن و با آرامش را برای استفاده‌کنندگان جاده‌ها ایجاد نمایند.
حیدری با اعلام بیان این مطلب افزود: بحث توسعه زیرساخت‌ها جزو وظایف اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل بوده و در توسعه زیرساخت‌ها نقش توسعه این هست که ظرفیت شبکه را افزایش و تراکم ترافیک جاده‌ها را کاهش می‌دهد.
وی در ادامه گفت: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل در بحث توسعه زیرساخت‌ها مطالعه امکان‌سنجی باند دوم سه‌راهی صحرا گرمی بیله سوار و پارس‌آباد به مشگین شهر را در سال ۹۵ شروع نموده و در نهایت در وزارت راه و شهرسازی نیز طرح فوق به تصویب رسیده و در مهرماه امسال جهت اخذ کمیسیون ماده ۲۳ به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال گردید؛ و در حال حاضر با تلاش و پیگیری‌های مکرر نام پروژه به‌عنوان مطالعه این محورها در جدول ۲۰ قانون بودجه سال ۹۷ در لیست تهیه شده از پروژه‌ها آمده است.
حیدری به باند دوم اردبیل به سرچم و اردبیل – آستارا اشاره کرد و اظهار داشت: گزینه دیگری که نزدیک ۴ الی ۵ سال پیگیر آن بودیم باند دوم اردبیل به سرچم و اردبیل – آستارا بود که در قانون بودجه قرار داشت که امسال خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های شخص استاندار و نمایندگان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و تلاش اداره کل راه و شهرسازی استان، دو طرح ملی برای استان اردبیل که شامل بهسازی اردبیل -آستارا و اردبیل- سرچم از جدول ۱۹ به پیوست یک قانون بودجه ارسال شد.
همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: احداث باند دوم پروژه اردبیل– سرچم و اردبیل – آستارا همچنان در جدول ۱۹ قرار داشته و اداره کل راه و شهرسازی در محور اردبیل – سرچم قبل از اینکه این پروژه در پیوست یک قرار گیرد عملیات اجرایی را آغاز نموده است که امیدواریم با قرار گرفتن در پیوست یک قانون بودجه سرعت عملیاتی در اجرای این پروژه را شاهد باشیم.
مطالعه باند دوم اردبیل – آستارا در اولویت برنامه کاری اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل
حیدری مطالعه باند دوم اردبیل – آستارا را از اولویت‌های برنامه کاری اداره کل عنوان کرد و افزود: مطالعه باند دوم اردبیل – آستارا در اولویت برنامه کاری اداره کل قرار داشته است و در کنار پروژه‌های فوق پروژه باند دوم اردبیل– مشگین شهر– اهر قرار داشته که این پروژه نیز سالیان سال از بابت تأمین منابع مالی به شدت با مشکلات اعتباری مواجه بوده بطوریکه در سال ۹۶ کل اعتبارات تخصیص یافته به این پروژه ۲۰ میلیارد ریال بوده است که با این اعتبار در نهایت یک الی دو کیلومتر می‌شود نسبت به احداث جاده اقدام کرد.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیگیری‌های مسؤولین استان از ۲۰ میلیارد ریال به ۱۲۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۷ افزایش یافته است و در این پروژه تا به حال نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و به پیمانکار بدهی داریم و جهت تکمیل این پروژه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز می‌باشد ولی سه تا چهار نقاط حساس که از نظر آمار تردد و شیب مشکل داشته نزدیک به ۲۵ کیلومتر از طول مسیر در صورت تخصیص اعتبار لازم در سال ۹۷ به انجام خواهد رسید. علیرغم تمام مشکلات موجود در این پروژه پیمانکار به هیچ وجه نسبت به تعطیل کردن پروژه اقدام نکرده و تمام تلاش پروژه در حال حاضر فعال است.
در بودجه سال ۹۷ راه‌آهن اردبیل – میانه، تنها پروژه راه‌آهن کشور که افزایش اعتبار داشته است/تمامی قطعات پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه فعال است
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در خصوص راه‌آهن اردبیل – میانه به همراه استاندار اردبیل چندین جلسه در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد که اعتبارات مصوب سال ۹۶ حدود ۸۶۰ میلیارد ریال بوده که تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال صورت گرفته بود که با تلاش و پیگیری مهندس بهنامجو استاندار اردبیل ۳۶۰ میلیارد ریال باقی‌مانده به این پروژه اختصاص و به‌صورت ۱۰۰ درصد در سال ۹۶ تخصیص اعتبار شد و قول مساعد دادن که علاوه بر ۸۶۰ میلیارد ریال بودجه سال ۹۶ نزدیک ۵۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یابد که با تخصیص این اعتبار به ۱۳۶۰ میلیارد ریال خواهد رسید.
وی گفت: علاوه بر آن مبالغ اشاره شده به استاندار اردبیل قول مساعد داده‌اند ۱۰۰۰ میلیارد ریال از طریق اوراق مشارکت نیز به این پروژه اختصاص یابد و در سال ۹۷ تنها پروژه راه‌آهن کشور می‌باشد که افزایش اعتبار داشته است که ۲۲ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش خواهد داشت و نزدیک ۱۰۵۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۹۷ می‌باشد که امیدواریم با پیگیری استاندار و نمایندگان استان از طریق تأمین منابع از طرق مختلف این پروژه ادامه پیدا کند.
حیدری تصریح کرد: پیمانکاران از اول امسال در تمامی قطعات پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه فعال بوده و هیچ کارگاهی تعطیل نشده و تمامی قطعات پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه در حال حاضر فعال است.
۴۷۰۰ کیلومتر طول کل راه‌های روستایی در سطح استان اردبیل
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به راه‌های روستایی استان اشاره کرد و افزود: ۴۷۰۰ کیلومتر طول کل راه‌های روستایی در سطح استان اردبیل است که از این مقدار ۲۸۰۰ کیلومتر از راه آسفالته برخوردار است که حدود ۱۹۰۰ کیلومتر باقی‌مانده که وظیفه دولت در بحث آسفالت اتمام روستاهای بالای ۵۰ خانوار می‌باشد و روستاهای باقی‌مانده ۵۰ خانوار نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر است و اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل اتمام این مقدار را تا پایان سال ۹۸ در برنامه کاری خود داشته و بعد از اتمام اگر برنامه دولت مبنی بر آسفالت روستاهای ۲۰ الی ۵۰ خانوار باشد در برنامه کاری اداره کل گنجانده خواهد شد.
نیاز به احداث ۷۶۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اردبیل
وی همچنین  گفت: در خصوص نیازهای استان بر اساس مطالعات انجام یافته حدود ۹۰۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان نیاز داریم احداث گردد که در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر از این مقدار بزرگراه در سطح استان اردبیل داریم و بر اساس آمار ترافیک در راه‌های مواصلاتی استان، ۷۶۰ کیلومتر در سطح استان باید بزرگراه احداث شود که اعتبار مورد نیاز بالغ بر ۱۴۰۰۰ میلیارد ریال است.
حیدری افزود: با توجه به منابع دولت پروژه‌ها در اداره کل راه و شهرسازی استان اولویت‌بندی شده و بر اساس آمار ترافیک محور اردبیل – سرچم در اولویت اول، محور اردبیل – سراب در اولویت دوم، محور اردبیل – آستارا در اولویت سوم و محور پارس‌آباد – سه‌راهی سربند و اردبیل – مشگین شهر در اولویت چهارم از لحاظ آمار ترافیک قرار دارند.
در پایان مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: آمار ترافیک پارس‌آباد به مشگین شهر نزدیک به ۵۰ هزار وسیله نقلیه در روز بوده و این در حالی است که در محور اردبیل به سرچم در حدود ۲۱ الی ۲۳ هزار وسیله نقلیه در روز می‌باشد که ۴ برابر ترافیک نسبت به محور پارس‌آباد – مشگین است.

همچنین مطالعه کنید:

boors

زیان سنگین بورس از قطعی اینترنت

ثمانه نادری به گزارش کسب و کار نیوز، در همین رابطه مدیرعامل بورس تهران با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *