صفحه اصلی / ضرورت به روز شدن حمل و نقل جاده‌ای در استان خراسان رضوی

ضرورت به روز شدن حمل و نقل جاده‌ای در استان خراسان رضوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی علیرضا رشیدیان در نشستی با مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ومدیران تشکل های صنفی بخش حمل ونقل جاده ای  به مناسب روز حمل و نقل و رانندگان افزود: بخش خصوصی و تشکلهای صنفی حوزه حمل و نقل باید با استفاده از ایده های جدید و چانه زنی با دستگاه دولتی در راستای رفع مشکلات این حوزه و رسیدن به سوددهی متعادل در کنار ارائه خدمات مطلوب تلاش کنند.
وی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل نیز تاکید و بیان کرد: روند نوسازی ناوگان فرسوده باید بگونه ای باشد که رانندگان و بخش خصوصی بتوانند هم توان پرداخت اقساط و هم توان اداره زندگی خود را داشته باشند.
استاندار خراسان رضوی ادامه داد: برای تحقق این مهم باید با همکاری بخشهای مختلف راهکارهایی ارائه کرد. کانونها، انجمن صنفی و شرکتهای حمل و نقلی باید سودی برای رانندگان داشته باشند. تشکلها و شرکتهای حمل و نقل باید با چاره اندیشی و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زمینه نوسازی ناوگان را با سود کمتر از شرکتهای لیزینگ برای رانندگان فراهم کنند.
وی به طرح برخی مشکلات شرکتهای حمل و نقل در مورد میزان و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نیز اشاره و بیان کرد: در خصوص تعیین مالیات باید به نحوی عمل شود که شرکتها به سمت فقر و تعطیلی سوق داده نشوند و بین مالیات گیرنده و مالیات دهنده تعادلی برقرار باشد.
رشیدیان گفت: مخالف اعمال مالیات نیستیم. برای توسعه کشور هر کسی باید سهم خود را بپردازد ولی نقطه تعادل و نحوه این محاسبه نیز مهم است. در ایران حمل و نقل بار جاده ای از حمل و نقل ریلی ارزانتر است. گاهی باید برای گرفتن بار از کشورهای همسایه حمل و نقل را ارزان کرد.
۴۰ درصد راه‌های خراسان رضوی نیازمند روکش است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این نشست صمیمی به وجود ۲۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۱۰ کیلومتر آزادراه در این استان اشاره و بیان کرد: ۴۰ درصد راههای خراسان رضوی به روکش نیاز دارند.
ابراهیم نصری بودجه ابلاغی امسال اداره کل راهداری استان را هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: برای تعمیر و نگهداری راههای استان باید این میزان اعتبار در برنامه ششم توسعه به چهار هزار میلیارد ریال برسد.
وی افزود: هم اکنون ۳۵ مجتمع رفاهی بین راهی در جاده های خراسان رضوی دایر است که این تعداد نیز تا پایان برنامه ششم به یکصد مجتمع خواهد رسید.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: این استان با چهار پایانه مرزی از نظر حجم ترانزیت و صادرات کالا رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و جزو استانهای برتر محسوب می شود.
وی گفت: حجم سرمایه راهداری و حمل و نقل جاده ای در خراسان رضوی ۱۵۵ هزار میلیارد ریال است که ۷۵ هزار میلیارد ریال از این میزان مربوط به بخش راه و بقیه آن مربوط به ناوگان و تاسیسات حمل و نقل است.
در این نشست نمایندگان بخش خصوصی، کانونها و تشکلهای حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز به بیان مشکلات خود پرداختند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.