پنجشنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / هنوز عددی درباره قیمت حامل‌های انرژی نهایی نشده است

هنوز عددی درباره قیمت حامل‌های انرژی نهایی نشده است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، محمدباقر نوبخت، امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) پس از جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره قیمت حامل‌های انرژی گفت: درباره قیمت حامل‌های انرژی هنوز عددی نهایی نشده است و در صورت جمع بندی به اطلاع ملت خواهیم رساند.
سخنگوی دولت در این باره افزود: همانگونه که توسط مجامع جهانی گزارش شده است، نرخ تورم در ایران امسال ۹,۹ درصد یعنی یک رقمی است و محاسبات صورت گرفته است که ما در سناریوهای مختلف اگر بخواهیم اصلاح قیمت حامل‌های انرژی را داشته باشیم به ازای هر مقدار افزایش چقدر نرخ تورم تغییر خواهد کرد و بزرگترین عددی که در محاسباتی ماست ۲ تا ۲.۴ واحد در سطح است.
وی تصریح کرد: این‌که دوباره تورم کشور ۴۰ درصدی شود درست نیست و حداکثر تورم در کشور ۱۰,۵ تا ۱۱ درصد می‌شود و ما غیر از آن اجازه نمی‌دهیم عده‌ای به این بهانه اقدام به گران فروشی کنند، این مسئله‌ای است که در افزایش قیمت‌ حامل‌های انرژی مطرح است و دولت به طور جدی در این زمینه در عرصه حضور و نظارت خواهد داشت.
نوبخت درباره میزان منابع برای ایجاد اشتغال در کشور توسط دولت دوازدهم، تاکید کرد: ما یک مجوز کلی از مجلس داشتیم که بتوانیم حداکثر تا حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان از اصلاح قیمت حامل‌های انرژی برای بحث اشتغال بکار بگیریم و برای این کار حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان به منابع مالی نیاز داریم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: سیاست دولت این نیست که هر سال اصلاح قیمت حامل‌های انرژی انجام شود، همانطور که از ۲ سال پیش این اقدام انجام نشد، بدون تردید این اقدام فقط یکبار است و اجازه نخواهیم هر سال مثل گذشته بگوییم درصدی از قیمت حامل‌های انرژی بالا رود و فقط یکبار این کار صورت می‌گیرد.
سخنگوی دولت گفت: قانون نیز پرداخت یارانه‌ها را منوط اصلاح نرخ حامل‌های انرژی و رساندن آن به قیمت فوب خلیج فارس کرده و با همه این موارد این اقدام را در دولت گذشته یکبار انجام دادیم و امروز رقمی قطعی برای قیمت حامل‌های انرژی وجود ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

علاقه‌مندی آفریقایی‌ها برای توسعه تجارت با ایران/ توسعه بازارهای صادراتی در دولت سیزدهم

به گزارش کسب و کار نیوز ، عباس علی‌آبادی در حاشیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های ایران …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.