صفحه اصلی / آلودگی هوا به دلیل ذرات معلق است

آلودگی هوا به دلیل ذرات معلق است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا, بیژن زنگنه امروز (۲۹ آذرماه) در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین روند کار خاموش کردن چاه رگ سفید افزود: همانگونه که پیش‌تر همکاران من اعلام کردند ۲ روش برای خاموش کردن این چاه وجود دارد، یکی از بالا و دیگری از عمق زمین، محلی که نفت وارد چاه می‌شود، این کار انجام می‌شود.
وی افزود: به دلیل این‌که اطمینان کامل از اجرای موفق کار داشته باشیم، از روزهای نخست هر ۲ روش را در نظر گرفتیم و ضمن این‌که تمهیدات لازم برای این‌که عملیات از بالا برای مهار چاه انجام شود، حفاری ۲ چاه انحرافی در کنار آن آغاز شد که یکی از این چاه‌ها در فاصله بسیار  نزدیک به نقطه تلاقی با تغذیه چاه مشتعل حفر شده است که ان‌شاءالله ظرف مدت کوتاهی و کمتر از یک هفته به آن نقطه اصلی نزدیک می‌شویم.
وزیر نفت تصریح کرد: در آنجا نخست با فشار بالا آب تزریق می‌کنند و پس از اطمینان، تزریق گل سنگین و سیالات آغاز می‌شود تا چاه کنترل شود البته در این مدت چند بار از سطح برای مهار فوران چاه ۱۴۷ رگ سفید تلاش شد، اما این تلاش‌ها به دلیل فشار زیاد بالای ۲ هزار پی اس آی فشار سیال در آن مکان تاکنون موفق نبوده است و دوستان قصد دارند دوباره ادامه دهند.
زنگنه افزود: من تاکید کرده‌ام همه اقدام‌ها با رعایت اصول ایمنی باشد تا فردی آسیب نبینند.
وی با بیان این که مهار این فوران‎ها کار دشواری است اما امیدواریم اواخر کار باشد، گفت: نمی‌توانم بگویم که طی یک هفته دیگر این چاه خاموش شود اما قول دادند که  چاه انحرافی حفر شده به نقطه تغذیه چاه برسد و از آنجا اقدام‌ها برای خاموش کردن و مهار چاه انجام شود.
مجموع قیمت بنزین و گازوئیل از ۲ هزار تومان فراتر نمی‌رود
وزیر نفت درباره قیمت بنزین و گازوئیل در آینده گفت: همانطور که آقای رئیس جمهوری گفتند، مجموع قیمت این ۲ فرآورده نفتی باید نصف قیمت جهانی باشد و امروز قیمت این ۲ فرآورده در بازار جهانی حدود چهار هزار تومان است.
وی درباره کیفیت تولید بنزین در کشور نیز اظهار کرد: هم اکنون در شهرهای بزرگ کشور، بنزین یورو ۴ توزیع می‌شود که بنزین استانداردی است، همچنین گازوئیل بدون گوگرد و یا با گوگرد بسیار کم در شهرها توزیع می‌کنیم.
وزیر نفت با بیان این که بیشتر آلودگی‌های هوا، به ذرات معلق در هوا بر می گردد، تصریح کرد: البته بخشی از این موارد به دلیل عدم صحیح احتراق در موتورهاست، ما میلیون‌ها خودرو در تهران داریم و میلیون‌ها موتورسیکلتی که بسیاری از آنها آلاینده هستند و شب‌ها در تهران کامیون‌هایی تردد می کنند که بیشتر آنها عمر بالایی دارند و فرسوده هستند.
زنگنه گفت: آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم این است که بنزین مناسب و گازوئیل با گوگرد کم در شهرهای بزرگ توزیع کنیم.
شرکت گاز بدون شک حکم دیوان عدالت اداری را اجرا می کند
وزیر نفت درباره بحث اصلاح آبونمان شرکت گاز با توجه به حکم دیوان عدالت اداری گفت: شرکت ملی گاز ایران بدون شک این حکم را اجرا می‌کند و اگر فردی طلبکار شود سپس طلبش برگشت داده می‌شود زیرا مشترکان ما سالیان سال با ما کار دارند و البته ما از شورای اقتصاد خواسته‌ایم موضوع دریافت آبونمان را تصویب کند، اما اشکال که ازسوی شورای اقتصاد مطرح شده این است که مرجع تصویب، مرجع صحیحی نبوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.