صفحه اصلی / آغاز طرح زمستانی جاده‌‌ای در استان لرستان

آغاز طرح زمستانی جاده‌‌ای در استان لرستان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان در حاشیه این مراسم گفت: در طرح زمستانی امسال استان لرستان، ۳۵۰ نفر نیروی راهداری در قالب ۴۰ اکیپ کامل راهداری، ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در ۲۹ راهدارخانه و گردنه‌های برف‌گیر استان مستقر و در کنار سایر دستگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.
وی در ادامه افزود: طرح راهداری زمستانی از ۲۰ آذر آغاز و تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد.
شرفی با اشاره به تعداد نقاط پرتصادف استان گفت: تاکنون ۱۱۸ نقطه و مقطع پرتصادف در استان لرستان شناسایی شده و بر اساس ضوابط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، ۴۲ نقطه در اولویت قرار گرفته و آشکارسازی شده است که امیدواریم با برنامه‌ریزی و تأمین اعتبارات لازم در اسرع وقت موفق به اصلاح این نقاط شویم.
سردار مهدیان نسب فرمانده انتظامی استان لرستان هم در این مراسم با قدردانی از عملکرد راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در زمینه شناسایی و آشکارسازی نقاط پرتصادف افزود: استان لرستان از شریان‌های مرکز به جنوب و غرب و به عنوان معبر و مقصد مهمی از جهات مختلف به‌ویژه گردشگری و مسیر عبور زائران اربعین حسینی در کشور محسوب می‌گردد که خوشبختانه امسال در بحث امنیت سفر زائران اربعین و کاهش تصادفات در این ایام از استان‌های برتر بودیم.
وی با بیان اینکه این موفقیت حاصل تعامل و انسجام درونی دستگاه‌های مختلف استان با پشتوانه خرد جمعی است، گفت: امسال ۸۶ اکیپ پلیس‌راه و ۱۰ پاسگاه پلیس با تمام ظرفیت در طرح زمستانی پلیس‌راه فعالیت دارند و بیش از ۳۰ پاسگاه انتظامی، یگان‌های امدادی و ویژه پلیس در صورت نیاز در شریان‌های حیاتی، این نیروها را پشتیبانی می‌کنند.
مهدیان نسب همچنین افزود: با توجه به اینکه کاهش سوانح جاده‌ای یکی از یازده اولویت مهم اقتصاد مقاومتی و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است برای تحقق این هدف باید همه کمک کنیم تا تصادفات خسارتی، جرحی و فوتی کاهش یابد که در این رابطه نقش نظارتی متوجه پلیس است.
فرمانده انتظامی لرستان در ادامه گفت: در بحث ایمنی جاده‌ها انصافاً راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوب کار کرده، اما نیروی انسانی در تحقق این هدف‌گذاری نقش مهم‌تری داشته و در صورت رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان اتفاقات خوبی را در جاده‌ها شاهد خواهیم بود.
وی از کاهش ۵ درصدی تصادفات منجر به فوت در هشت‌ماهه امسال خبر داد و افزود: هدف‌گذاری پلیس در این زمینه دستیابی به کاهش ۱۰ درصدی است.
همچنین مهدیان نسب گفت: در هشت‌ماهه امسال بیشترین تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی رخ داده که معمولاً به دلیل اولویت جاده‌های اصلی از استاندارد کمتر برخوردار و به دور از نظارت روزانه پلیس است و دلیل عمده آن نیز عدم دقت رانندگان و کم‌توجهی آنان به قوانین راهنمایی و رانندگی می‌باشد.
وی در پایان  با اشاره به فراوانی تخلفات در ۸ ماهه امسال افزود: سرعت غیرمجاز با ۲۸ درصد علت عمده تصادفات در هشت‌ماهه امسال بوده است همچنین در این مدت ۴ هزار و ۶۰۰ وسیله نقلیه متخلف و مزاحم در جاده‌های برون‌شهری و ۲ هزار و ۷۰ موتورسیکلت در سطح استان توقیف و اعمال قانون شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.