صفحه اصلی / حفظ سلامت و تعالی جامعه در گرو ورزش

حفظ سلامت و تعالی جامعه در گرو ورزش

به گزارش کسب و کار نیوز سردار نورعلی یاری روز سه شنبه در دیدار با «علی هاشمی» قهرمان وزنه برداری ایران و جهان با بیان اینکه ورزش سبب خواهد شد تا سلامت جامعه حفظ و به سمت تعالی حرکت کند، اظهارداشت: حفظ و منش پهلوانی مهمتر از قهرمانی است و امروز بیش از هر زمان دیگری به روح پهلوانی با کار ویژه ای که در این ورزش وجود دارد نیازمند هستیم.
وی با اشاره به اینکه ورزش پهلوانی از دو جزء آمادگی جسمانی و منش پهلوانی و روح عرفانی شکل‌گرفته است که توصیه می‌شود علاوه بر بالا بردن آمادگی جسمانی، اقدام به بالا بردن آمادگی روحی و عرفانی کنیم، افزود: با توجه به اهمیت ترویج روح پهلوانی، جوانمردی و پیشینه کهن آن در فرهنگ ایرانی، همه باید بر پایه روح جوانمردی با الگوپذیری از مولای متقیان حضرت علی (ع) و با اقتدا به ایشان که بی شک والاترین پهلوان عالم است، برای احیاء و گسترش اخلاق جوانمردی تلاش کنیم تا بتوانیم فرهنگ پهلوانی را بیش از پیش در جامعه مان گسترش دهیم.
فرمانده انتظامی استان ایلام ورزش را مهمترین مؤلفه در راستای تقویت روح ایمان و بندگی دانست و بیان داشت: ورزش سبب خواهد شد تا سلامت جامعه حفظ و به سمت تعالی حرکت کند.
سردار نورعلی یاری تأکید کرد: بدون شک ورزش و تربیت بدنی در جوامع امروزی دارای کارکردهای اجتماعی و فرهنگی فراوانی است و باید در حوزه پژوهش های اجتماعی و فرهنگی توجه ویژه ای به آن شود تا شاهد رشد جوانانمان در عرصه های بین المللی باشیم.
وی با بیان این مطلب که ورزش همواره به منزله بخشی مهم از فرهنگ هر جامعه ‎ای است که می ‎تواند هم بر سطح فردی و هم سطح اجتماعی تأثیر قابل توجهی داشته باشد و در این راه نقش قهرمانان ملی در راستای بسط و گسترش فرهنگ پهلوانی نقشی ممتاز و تاثیر گذار است، ادامه داد: وقتی روستا زاده ای همچون «علی هاشمی» در میادین بین المللی می درخشد و هم قهرمانی کسب می کند و هم پهلوانی، این باید به عنوان الگو در جامعه ترویج شود تا جوانان این مرز و بوم بدانند که محدودیت مانع رشد نیست بلکه همت و پشتکار می خواهد.
علی هاشمی قهرمان وزنه برداری جهان نیز در این دیدار با تشکر از حضور فرمانده انتظامی استان و معاونانش، گفت: مدال امروز ما جوانان مردم ایران اسلامی به برکت امنیتی است که نیروهای مسلح در کشور ایجاد کرده‌اند و ما قدردان زحمات آنان هستیم.
گفتنی است فرمانده انتظامی استان ایلام در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از این ورزشکار ارزنده کشورمان قدردانی کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.