صفحه اصلی / بازگشت سرمربی هلندی به شطرنج ایران

بازگشت سرمربی هلندی به شطرنج ایران

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  «ایوان سوکولوف» آخرین مربی خارجی بود که برای هدایت ملی پوشان شطرنج با فدراسیون ایران قرارداد همکاری امضا کرد. وی در جریان رقابت های المپیاد جهانی باکو هدایت تیم ملی شطرنج را به عهده داشت که اتفاقا تیم ایران در این مسابقات بهترین نتیجه تاریخ شطرنج را کسب کرد. ملی پوشان ایران در رقابت های قهرمانی زنان جهان که سال گذشته در تهران برگزار شد نیز با هدایت این مربی هلندی به مصاف حریفان خود رفتند. 
سوکولوف طی حدود یک سال به صورت پاره وقت با فدراسیون ایران همکاری داشت اما از چندماه پیش این همکاری به طور کامل قطع شد. 
در همین رابطه مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این پرسش که «برنامه فدراسیون برای جذب سرمربی تیم ملی چیست و چه گزینه های داخلی یا خارجی مورد نظر است؟»، گفت: از سال آینده مجددا همکاری با «ایوان سوکولوف» را آغاز می کنیم. 
وی تاکید کرد: سوکولوف مربی خوب و موثری برای شطرنج ایران بود اما به خاطر مسائل مالی نتوانستیم همکاری با وی را تا امروز ادامه دهیم. البته در برنامه داریم که از سال آینده مجدد با همین مربی همکاری داشته باشیم. صحبت هایی هم انجام شده است و در صورت مواجه نشدن با مسائل مالی، مانع دیگری برای این همکاری نداریم.
پهلوان زاده در مورد اینکه «آیا در این مرحله جدید همکاری با ایوان سوکولوف به صورت تمام وقت انجام خواهد شد؟»، گفت: این مربی اصلا حاضر به همکاری تمام وقت با هیچ فدراسیون و هیچ کشوری نیست. شیوه کار وی همکاری پاره وقت است و ما هم با همین شرط با او همکاری خواهیم داشت به خصوص اینکه سال گذشته با همین روش نتایج خوبی هم گرفتیم. گذشته از این ملی پوشان مان هم از این مربی و شیوه کار وی راضی بودند. 
 
 
 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.